Events Archive - Page 2 of 32 - Teatrelli

Oxygen

OXYGEN, piesa controversatului Ivan Vîrîpaev, considerat ca estetică între Quentin Tarantino și Andrei Tarkovski, a avut premiera la Teatrelli în noiembrie 2018.

Spectacolul îmbină într-o cheie performantă diferite forme ale artei: teatru, dans, muzică live și proiecții video, light design, reunind artiști deja bine cunoscuți pe scena culturală bucureșteană.

Cele două personaje, interpretate de Antoaneta Cojocaru și Daniel Pascariu, sunt doi oameni nemulțumiți de viețile lor, trăite în rutină. Sunt în căutarea unui „oxygen” pe care îl presimt, în căutarea unei șanse la schimbare. Întâlnirea lor este atât de puternică, încât riscă tot ca să trăiască această poveste. Bine și rău, individ și societate, adevăr și minciună, conflict atât de prezent în ființa contemporană – „Oxygen” este o impresionantă poveste de iubire în care nimic nu este imposibil până la capăt și care ți se dăruiește total!

Tu când ai simțit ultima oară că poți să respiri cu adevarat?

„Închipuiți-vă că ceva neașteptat v-a blocat respirația și apoi, tocmai pe când sunteți pe cale de a vă pierde suflul, cea mai proaspătă briză vă inundă! Cam așa se întâmplă cu spectacolul în care Antoaneta Cojocaru umple fiecare dintre cele 60 de necruțătoare secunde ale unui minut cu o infinitate de nuanțe ale candorii reactivate de pasiune. Pe cât de grațioasă, pe atât de persuasivă și pe cât de rafinată, pe atât de determinată într-un continuu balet al emoțiilor. O adevărată provocare pentru partenerul ei de crimă, Daniel Pascariu, de-a ilustra aforismul laureatului Nobel Berdeaev: Omul pare construit din același lemn cu care facem icoane sau bâte.” (Dana Cristescu)

OXYGEN este o producție Teatrelli.

Data premierei: 7 noiembrie 2018.

Durata: 90 de minute

Spectacol nerecomandat persoanelor sub 16 ani.

De: Ivan Vîrîpaev Cu: Antoaneta Cojocaru și Daniel Pascariu
Costume: Laura Hîncu
Scenografie: Ileana Zirra
Proiecții video: Sineira Studio (Dorel Mihăilă)
Traducere: Mașa Dinescu
Light design: Ștefan Vasilescu
Fotografie afiș: Vlad Eftenie
Asistent regie: Oana Rainer

Make-up Artist: Mara Rădulescu
Un spectacol de: Antoaneta Cojocaru și Daniel Pascariu

Viață Bună – PREMIERĂ

Viață Bună” de Daniel Brooks, în regia lui Theodor Cristian Popescu, explorează complexitățile iubirii, dezvăluind șase perspective prinse într-un dialog intens despre experiențe emoționale și vulnerabilitate. Spectacolul, montat în premieră națională, transformă scena Teatrelli într-un spațiu în care publicul devine martor la confruntări emoționale intense, amplasat pe toate cele patru laturi ale unei camere închise.

Într-un decor încărcat de simbolism, dominat de un covor roșu și perne moi care evocă atât confortul familiar al unei case, cât și teatralitatea unui ritual, se dezvăluie vulnerabilități și secrete ascunse, într-o atmosferă ce se naște din aburii de vin roșu. Într-o convenție la limita oniricului, scenele iau naștere din această beție, din acest alcool al minților înfierbântate în căutarea definiției dragostei. O meditație asupra trecerii timpului, asupra refuzului de a renunța la tinerețe și a procesului dureros al împăcării cu imposibilitatea de a opri clipa.

Producția „Viață Bună” s-a dezvoltat pe baza unui proces artistic început anterior, odată cu prima etapă de producție (work in progress) a spectacolului, prezentată publicului în decembrie 2023 sub forma unei lecturi performative, urmată de o discuție cu publicul.

„Viață Bună” de Daniel Brooks

Regia: Theodor-Cristian Popescu
Scenografie: Cosmin Ardeleanu
Mișcare scenică: Flavia Giurgiu
Sound design: Andrei Raicu
Lighting design: Costi Baciu și Andrei Ignat
Asistent regie: Răzvan Enciu

Distribuție: Ana Bianca Popescu, Cristian Popa, Cristina Toma, Gabriel Răuță, Silvana Mihai / Cătălina Romaneț, Vlad Ionuț Popescu / Costin Stăncioi

Distribuții reprezentații ianuarie și februarie:

16 ianuarie: distribuția cu Silvana Mihai și Vlad Ionuț Popescu

20 ianuarie: distribuția cu Silvana Mihai și Costin Stăncioi

21 ianuarie: distribuția cu Silvana Mihai și Vlad Ionuț Popescu

22 ianuarie: distribuția cu Cătălina Romaneț și Costin Stăncioi

14 februarie: distribuția cu Silvana Mihai și Costin Stăncioi

15 februarie: distribuția cu Cătălina Romaneț și Costin Stăncioi

17 februarie: distribuția cu Silvana Mihai și Vlad Ionuț Popescu

18 februarie: distribuția cu Silvana Mihai și Vlad Ionuț Popescu

Recomandare de vârstă: 16+

Realizat cu sprijinul Canada Council for the Arts

Partener: Teatrul Țăndărică

Fotografii: Mihaela Tulea

Anotimpurile dialogului despre teatru cu Octavian Saiu

Arta de a fi împreună. Mărturisiri despre ceea ce rămâne nerostit

„Acum cinci ani, la Teatrelli, am început această serie de întâlniri despre teatru. Unele, dezbateri pe teme foarte actuale. Altele, discursuri solitare despre întrebări și răspunsuri la fel de importante. Toate, incursiuni în universul scenic oferite unor spectatori distinși, care au știut și știu să le pună în valoare prin darul prezenței lor. În acest context ales a avut loc o premieră: lansarea unui volum de dialoguri din seria mult mai lungă – de două decenii, deja – desfășurată în cadrul remarcabil al Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu. Zece astfel de momente, dintr-o suită care include sute de artiști din lumea întreagă, din generațiile cele mai diferite, cu stiluri și idei de o diversitate totală. Protagoniștii selecției sunt nume alese după criterii greu de explicat, dar ușor de înțeles: Mariana Mihuț și Victor Rebengiuc, Sasha Waltz, Thomas Ostermeier, Hideki Noda, Neil LaBute, Akram Khan, John Malkovich și Ingeborga Dapkunaite, Ohad Naharin, Jin Xing, Robert Wilson…

Despre ei și despre acele clipe unice a fost vorba într-o ediție specială a Anotimpurilor de la Teatrelli. Despre șansa de a le fi aproape fiecăreia și fiecăruia, despre timpul mărturisirii și durata amintirilor, despre memorie culturală și afectivă, despre ceea ce rămâne nerostit din tainele unui mare creator. Despre tăceri și cuvinte. Sunteți invitați la o confesiune legată de parcursul discret al acestor momente care s-au împlinit grație unor martori tăcuți și atenți, îndrăgostiți de miracolul și misterul teatrului. Lor – adică dumneavoastră! – le este dedicată o seară ca o sărbătoare, când avem prilejul de a celebra câteva dintre marile figuri ale lumii scenei și ale scenei lumii. Pentru a fi din nou în dialog cu ei. Pentru a recunoaște că numai prin dialog ne alinăm singurătatea și ne înseninăm sufletele. Și ce argument mai viu, ce dovadă mai limpede că e așa, decât energia primită de la asemenea creatori excepționali, care ne-au dăruit și ne dăruiesc ceva cu adevărat de neuitat? Le mulțumesc tuturor cu o plecăciune adâncă pentru mesajul cel mai de preț care se regăsește în gândurile și emoțiile lor: în teatru, dialogul înseamnă arta de a fi împreună!”- 𝗢𝗰𝘁𝗮𝘃𝗶𝗮𝗻 𝗦𝗮𝗶𝘂

În contextul acestei ediții a Anotimpurilor dialogului despre teatru a avut loc lansarea unui volum de dialoguri între Octavian Saiu şi mari personalităţi ale lumii artistice mondiale pe parcursul ultimilor 20 de ani, în cadrul Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu: „Tăceri și cuvinte: arta dialogului despre teatru”, publicat la Editura Nemira, în Colecţia Yorick.

Dușmănie v.2.0

E ceva vindecător în a le da oamenilor un obiect al urii lor

„Dușmănie v.2.0” (scris și regizat de Gabriel Sandu) este un spectacol interdisciplinar despre nevoia de intimitate, apartenență și dorința de a controla povestea despre noi înșine, pe care o lăsăm mai departe celorlalți.

Spectacolul aduce în prim plan trei personaje contradictorii, legate între ele de un trecut traumatic: Ioana (Mihaela Teleoacă), membră a fostei securități, logopedul lui Nicolae Ceaușescu și omul din spatele rostirii discursurilor dictatorului, care ajunge să devină personaj principal al unui film documentar semnat de Alina (Oana Pușcatu). Între cele două se află Andrei (Alex Mirea), nepotul Ioanei, un tânăr plin de talent artistic, însă marcat de un parcurs anti-social și de singurătate, fiind crescut exclusiv de către bunica sa. Totul ia o turnură neașteptată când filmul documentar realizat de Alina câștigă un premiu important. În urma vizibilității și atenției pe care evenimentul o generează, viața celor trei personaje se schimbă definitiv, iar publicului i se dezvăluie trecutul traumatic care le leagă.

Cu o puternică componentă video, „Dușmănie v.2.0” chestionează cât este adevăr și cât este ficțiune în genul de film documentar și explorează ce se întâmplă la nivel individual atunci când poveștile complicate sunt prezentate public într-o manieră simplificată sau chiar manipulatoare.

Dușmănie v.2.0. E ceva vindecător în a le da oamenilor un obiect al urii lor
Text și regie: Gabriel Sandu
Cu: Mihaela Teleoacă, Oana Pușcatu, Alex Mirea
Video: Ana Cârlan
Decor: Raluca Alexandrescu  
Muzică: Xenti Runceanu
Lumini: Ștefan Vasilescu 

Make-up Artist: Mara Rădulescu

Întâlnire cu regizorul FELIX HAFNER (AT) – Revista Teatrul Azi

Revista Teatrul Azi și Fundația Culturală „Camil Petrescu” vă invită la o întânire cu regizorul austriac Felix Hafner, la Teatrelli.

2 noiembrie, ora 11.00 – 11.45

DIALOG  între FELIX HAFNER și criticul de teatru IRINA WOLF și prezentarea numărului 3,4/ 2024 a Revistei TEATRUL AZI în care se regăsește o analiză a creațiilor regizorului austriac.

2 noiembrie, ora 12.00 -14.00

MASTERCLASS susținut cu studenții la regie de teatru și teatrologie (deschis și publicului larg)

„Procesul unui proiect de teatru interdisciplinar bazat pe producția METAMORPHOSEN* – cu accent pe metodele de lucru colective”

INTENȚIE: „Recentul meu proiect METAMORPHOSEN* la Vereinigte Bühnen Bozen (Bolzano) a fost o producție interdisciplinară între piesă de teatru (text dezvoltat în timpul repetițiilor) și concert pop, cu premiera în ianuarie 2024. Voi parcurge toate etapele de formare a ideii proiectului, punerea laolaltă a conceptului cu muzica, scenografia și coregrafia, precum și procesul de repetiții pentru dezvoltarea textului împreună cu ansamblul. Vreau să mă concentrez asupra metodelor de lucru colaborativ – cum să încorporăm ideile și munca tuturor celor implicați în echipă și cum pot fi realizate structuri non-ierarhice de lucru împreună în teatru.”

Trailer METAMORPHOSENhttps://www.youtube.com/watch?v=4lKbFMVTYrQ

Evenimentul se va desfășura in limba engleză. Dialogul între FELIX HAFNER și criticul de teatru IRINA WOLF va beneficea de traducere în limba română.

Intrare liberă, pe bază de rezervare.

Eveniment realizat cu sprijinul Forumului Cultural Austriac

Parteneri: TEATRELLI, UNATC „I.L. Caragiale”

***

Felix Hafner (n. 1992, Voitsberg, Stiria) austriac, regizor şi actor de teatru. Background-ul său familial face parte tot din lumea artelor, cu ambii părinţi muzicieni, iar bunicul său, Anton Hafner, pictor. A studiat actoria şi regia de teatru la Seminarul „Max Reinhardt”, unde a absolvit în 2016. Încă din anii de formare a lucrat ca regizor și actor independent. Debutul său este marcat de primirea, în 2017, a Premiului Nestroy pentru Mizantropul, spectacol a cărui regie o semnează.

Bogata sa teatrografie adună numeroşi autori de limbă germană, clasici şi contemporani deopotrivă. Totuşi, regăsim o preocupare pentru transpunerea scenică a unor cunoscute romane: Portocala mecanică de de Anthony Burgess, Evadare fără sfârșit de Joseph Roth, Minunata lume nouă de Aldous Huxley, Demonii de F. Dostoievski, Mărturisirile escrocului Felix Krull de Thomas Mann.

De-a lungul carierei sale a lucrat la Volkstheater din Viena, Landestheater Innsbruck, Landestheater Niederösterreich, Tiroler Landestheater și Volkstheater din München, Dramaforum Graz ş.a.

Împreună cu Emily Richards, Jennifer Weiss (dramaturge) şi Anna Wielander (jurnalistă), fondează Institutul pentru Media, Politică şi Teatru. În acest context, lucrează într-o manieră interdisciplinară, fiind preocupaţi de relaţia dintre teatru și jurnalism. Echipele mixte de creaţie îşi propun intense procese de cercetare, pe durata a luni de zile, completate de discuții de fond cu experți din diverse domenii, pentru a pune bazele fiecărui proiect teatral. Aceştia consideră că mijloacele senzoriale ale teatrului oferă spectatorului oportunitatea de a experimenta realitatea la alt nivel și de a face vizibile noi contexte.

Website oficial (DE): https://felixhafner.at/

Institutul pentru Media, Politică şi Teatru (DE): https://www.institut-theater.at/

Trailer Herkunft: https://www.youtube.com/watch?v=JNsuT43VlUU

Interviu cu Felix Hafner despre Herkunft, adaptare după romanul autobiografic al lui Saša Stanišić (activaţi traducerea în Engleză): https://www.youtube.com/watch?v=7PG-yWxJHvM

Trailer Minunata lume nouă de Aldous Huxley: https://www.youtube.com/watch?v=c3AlBTrAKYw

Trailer Demonii de F. Dostoievski: https://www.youtube.com/watch?v=lerRs91-lqM

Revista TEATRUL AZI este editată de UNITER prin FUNDAȚIA CULTURALĂ „CAMIL PETRESCU”. Finanțator: Ministerul Culturii

zeițe de categoria B

„zeițe de categoria B” de Alexandra Felseghi, după o idee de și în regia lui Andrei Măjeri, este un spectacol-eveniment care aduce pe aceeași scenă actrițe din trei orașe și trei teatre diferite, aplaudate în spațiile geografice în care joacă, dar mai puțin cunoscute în afara lor: Elena Ivanca (actriță a Teatrului Național „Lucian Blaga” Cluj-Napoca), Ioana Dragoș Gajdó (actriță a Teatrului „Regina Maria” Oradea), Silvia Luca (actriță a Teatrului „Mihai Eminescu” Botoșani).

După premiera din luna septembrie 2023, de la București, spectacolul se joacă, pe rând, în toate teatrele co-producătoare: creart/TEATRELLI (inițiatorul proiectului și producătorul principal), Teatrul Național Cluj-Napoca, Teatrul „Regina Maria” Oradea și Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani.

„zeițe de categoria B” chestionează un subiect de interes contemporan: granița dintre public și privat, dintre magia scenei și realitatea vieții personale. Spectacolul pornește de la o documentare de tip autobiografic, concentrându-se, cu precădere, asupra punctelor nevralgice din carierele celor trei actrițe, acelea care au provocat turnuri semnificative. Un demers care aduce în discuție modalitățile prin care artiștii sunt adesea schimbați asemenea unor piese. Mecanismul dur al artelor strivește personalități sensibile care au făcut performanță într-o altă epocă, îi năucește pe cei prinși între vârste și nu le dă prea multe speranțe celor la început de carieră. Dar vocația nu se perimează, ea își caută porturi noi în care să acosteze, co-creatori care să stârnească mici revoluții personale și să provoace la dialog. 

Experiența sonoră a spectacolului este semnată de Adrian Piciorea, iar costumele sunt o selecție de piese din colecțiile lui Lucian Broscățean.

Noua producție a fost selectată în cadrul unui open call lansat de creart/Teatrelli în 2021, în vederea montării unui spectacol-laborator. Selecția a fost realizată de către un juriu format din Octavian Saiu, Radu Nica, Cristian Ban și Roxana Lăpădat.

zeițe de categoria B
de Alexandra Felseghi, după o idee de Andrei Măjeri

Cu: Elena Ivanca, Ioana Dragoș Gajdó, Silvia Luca

Regia: Andrei Măjeri

Experiența sonoră: Adrian Piciorea

Costume: o selecție de piese din colecțiile lui Lucian Broscățean
Bijuterii: Monom by Georgiana Ciceo

Light design: Andrei Ignat

Make-up Artist: Mara Rădulescu

Producător principal: creart / Teatrelli

Co-producători: Teatrul Național „Lucian Blaga” Cluj-Napoca, Teatrul „Regina Maria” Oradea, Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani

Cu sprijinul: Hotel Caro

„zeițe de categoria B” în cadrul FNT 2024

Spectacolul „zeițe de categoria B” este parte din selecția oficială a celei de a 34-a ediții a Festivalului Național de Teatru – FNT 2024, cu două reprezentații în 19 și 20 octombrie, de la ora 19:00.

„zeițe de categoria B” de Alexandra Felseghi, după o idee de și în regia lui Andrei Măjeri, este un spectacol-eveniment care aduce pe aceeași scenă actrițe din trei orașe și trei teatre diferite, aplaudate în spațiile geografice în care joacă, dar mai puțin cunoscute în afara lor: Elena Ivanca (actriță a Teatrului Național „Lucian Blaga” Cluj-Napoca), Ioana Dragoș Gajdó (actriță a Teatrului „Regina Maria” Oradea), Silvia Luca (actriță a Teatrului „Mihai Eminescu” Botoșani).

După premiera din luna septembrie 2023, de la București, spectacolul se joacă, pe rând, în toate teatrele co-producătoare: creart/TEATRELLI (inițiatorul proiectului și producătorul principal), Teatrul Național Cluj-Napoca, Teatrul „Regina Maria” Oradea și Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani.

„zeițe de categoria B” chestionează un subiect de interes contemporan: granița dintre public și privat, dintre magia scenei și realitatea vieții personale. Spectacolul pornește de la o documentare de tip autobiografic, concentrându-se, cu precădere, asupra punctelor nevralgice din carierele celor trei actrițe, acelea care au provocat turnuri semnificative. Un demers care aduce în discuție modalitățile prin care artiștii sunt adesea schimbați asemenea unor piese. Mecanismul dur al artelor strivește personalități sensibile care au făcut performanță într-o altă epocă, îi năucește pe cei prinși între vârste și nu le dă prea multe speranțe celor la început de carieră. Dar vocația nu se perimează, ea își caută porturi noi în care să acosteze, co-creatori care să stârnească mici revoluții personale și să provoace la dialog. 

Experiența sonoră a spectacolului este semnată de Adrian Piciorea, iar costumele sunt o selecție de piese din colecțiile lui Lucian Broscățean.

Producția a fost selectată în cadrul unui open call lansat de creart/Teatrelli în 2021, în vederea montării unui spectacol-laborator. Selecția a fost realizată de către un juriu format din Octavian Saiu, Radu Nica, Cristian Ban și Roxana Lăpădat.

zeițe de categoria B
de Alexandra Felseghi, după o idee de Andrei Măjeri

Cu: Elena Ivanca, Ioana Dragoș Gajdó, Silvia Luca

Regia: Andrei Măjeri

Experiența sonoră: Adrian Piciorea

Costume: o selecție de piese din colecțiile lui Lucian Broscățean
Bijuterii: Monom by Georgiana Ciceo

Make-up Artist: Mara Rădulescu

Producător principal: creart / Teatrelli

Co-producători: Teatrul Național „Lucian Blaga” Cluj-Napoca, Teatrul „Regina Maria” Oradea, Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani

Cu sprijinul: Hotel Caro

AȘTEPTÂNDU-L PE ULISE

Un spectacol – concert de Cristina Juncu, după „Odiseea” lui Homer

Producție prezentată în cadrul programului creart / Teatrelli „Spectacole independente în premieră”

Războiul s-a terminat și Ulise, autorul șmecheriei cu calul troian, care a asigurat câștigul grecilor, pornește spre Ithaca. Povestea reîntoarcerii sale acasă pe marea învolburată, ajutat, dar și încurcat de zei și de diverse reprezentanțe ale sexului frumos, a dat un nume tuturor poveștilor cu rătăciri prin lume ce i-au urmat: o odisee.

O muzică de poveste, pe care n-am putut să ne abținem să o transformăm în muzică.

Distribuție:
Ulise – Sebastian Marina
Penelopa și toate celelalte – Cristina Juncu
Athena, zeița înțelepciunii – Eliza Păuna (pian)
Poseidon, zeul mării – Alexandros Raptis (tobe)

Echipă:
Muzica – Cristina Juncu
Asistență orchestrație – Alexandros Raptis & Eliza Păuna
Inginer sunet – Alexandru Suciu
Grafică & afiș – Victor Diaconu
Foto – Florin Ghenade
PR – Anca Spiridon
Manager proiect – Daniel Alexandru Dragomir

Proiect cultural produs de asociația Par Coeur și co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național. 

ORFANI

Producție prezentată în cadrul programului creart / Teatrelli „Spectacole independente în premieră”

Irina și Dan iau cina în apartamentul lor dintr-un cartier de la marginea orașului. Seara le este data peste cap de Luci, fratele Irinei, care apare brusc la ușă într-o ipostază șocantă, după un incident violent la care a luat parte. Adaptat după textul omonim al lui Dennis Kelly, spectacolul ORFANI explorează liniile fine dintre bine și rău, încercând să găsească răspunsul la o întrebare mereu actuală: cât de departe suntem dispuși să mergem pentru a-i proteja pe cei dragi?

Textul lui Dennis Kelly a fost terenul de joacă perfect pentru mine în a explora profunzimea cu care traumele din copilărie, dar și eșecul sistemului social, influențează dinamica relațiilor de cuplu, de familie, interumane. Oamenii buni fac uneori alegeri greșite. Iar oamenii răi fac uneori și alegeri corecte. Granița dintre bine și rău poate deveni uneori foarte dificil de distins, intențiile bune și valorile morale pot fi ușor pervertite de frică, discriminare și traumă. Despre dansul complex dintre toate acestea este spectacolul care, la final, sper să arunce o rază de lumină către ceea ce rămâne cu adevărat important, la finalul unei nopți lungi și negre.  – Laura Ducu (regizoare)

Gen: Thriller psihologic

Text: Dennis Kelly

Adaptare: Laura Ducu

Regie: Laura Ducu

Scenografie: Marius Stănică

Distribuție: Iulia Alexandra Neacșu, Șerban Ghilvaci, Robert Oprea

Durată: 100 de minute

Proiect co-finanțat de Administrației Fondului Cultural Național (AFCN)

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

DUAL, un performance despre prietenie

Concept: Leta Popescu, Bogdan Spătaru, Florin Fieroiu

Performeri: George Albert Costea,  Mihaela Velicu, Vlad Udrescu

DUAL este un performance teatral, non-verbal, cu o poveste pretext pentru căutările artiștilor: trei prieteni foarte buni se întâlnesc să gătească împreună un desert. Ceea ce este, aparent, senin și natural, începe să pulseze pe dedesubt. Artiștii traduc prin interacțiunea cu obiectele unei bucătării stările opuse prieteniei. Ce se întâmplă când dispare încrederea? Apare îndoiala. Ce se întâmplă când dispare siguranța? Apare frica.

DUAL este o invitație la a privi prietenia dincolo de clișeu și, totodată, o formă de căutare a mijloacelor de expresie artistică. 

Puncte de pornire și inspirație au fost Erwin Wurm și Csilla Klenyánszki, artiști conceptuali – dar cu umor – care analizează cotidianul prin sculpturi umane de un echilibru fragil.

Durata: 70 minute

Premiera etapei finale: 29, 30 și 31 iulie 2022.

O producție creart/Teatrelli din seria spectacolelor / performance-urilor work in progress.

CRONICI:

Spectacolul Letei Popescu mi-a readus aminte de ce iubesc teatrul: pentru că este artă, înainte de orice artă. Iar asta nu poate face oricine! – Nona Rapotan în Bookhub.ro

Un spectacol extrem de fiziologic având în centrul sistemului spectacular corpul cu propriile sale fantasme, cu o energie răvășitoare, transmisibilă și incitantă. Dacă ne gândim că regizorul Peter Brook a considerat performance-ul cel mai fertil, dacă nu şi unicul teren de experimentare, spectacolul de la Teatrelli poate constitui un sensibil omagiu. – Alina Maer în Scene și cuvinte

Pretențios, dar carne vie, DUAL este un powerplay de tensiuni și de frecvențe înalte, de la început până la final. – Raluca Cîrciumaru în revista „Teatrul azi”

O experienţă artistică îndrăzneaţă, care, cu siguranţă, te smulge din balamalele ruginite ale confortului. Conceptul semnat de Leta Popescu, Bogdan Spătaru şi Florin Fieroiu, inspirat din opera lui Erwin Wurm și a Csillei Klenyánszki, are îndrăzneala de a contesta sinceritatea prieteniei şi candoarea repunerii în dicuţie a limitelor comunicării profunde dintre cei care formează cercul cel mai strâns de încredere. – Alina Epîngeac în d’E-pîn-geac

Dual este produs într-un program de performance-uri work in progress, în care explorarea unor formule și limbaje noi este partea esențială, iar o a doua etapă, în care rezultă un produs artistic viabil pentru a fi reprezentat ca spectacol, nu este neapărat obligatorie. Acest aspect, de cercetare a unor limbaje performative fără presiunea rezultatului este un atu al programului de la Teatrelli (la noi sunt prea puține contexte care să ofere artiștilor spațiu de cercetare și încercare a unor formule performative noi). – Oana Stoica în Scena9

O nebunie îngrozitoare și perfectă. Un performance în detaliu, cu tensiuni greu de tradus în cuvinte, într-un timp suspendat, cu trei protagoniști și o poveste. Și eu cu ei. În aceeași poveste. – Georgiana Ene în LiterNet

Mihaela, George și Vlad sunt impresionanți pe bază de capacitate de efort & expresivitate corporală & facială, eleganță & precizie a mișcărilor, comunicare & coordonare. Când mai vorbește cineva despre pregătirea fizică și joacă de-a / cu trupul a actorilor români, eu zic să declare, mai întâi, dacă a văzut sau nu Dual-ul. – Mihai Brezeanu în LiterNet.ro