Events Archive - Page 6 of 31 - Teatrelli

zeițe de categoria B

„zeițe de categoria B” de Alexandra Felseghi, după o idee de și în regia lui Andrei Măjeri, este un spectacol-eveniment care aduce pe aceeași scenă actrițe din trei orașe și trei teatre diferite, aplaudate în spațiile geografice în care joacă, dar mai puțin cunoscute în afara lor: Elena Ivanca (actriță a Teatrului Național „Lucian Blaga” Cluj-Napoca), Ioana Dragoș Gajdó (actriță a Teatrului „Regina Maria” Oradea), Silvia Luca (actriță a Teatrului „Mihai Eminescu” Botoșani).

Premiera a avut loc în septembrie 2023, la București, la TEATRELLI – inițiatorul proiectului și producătorul principal, spectacolul intrând apoi, pe rând, în repertoriul tuturor teatrelor co-producătoare, respectiv la Teatrul Național Cluj-Napoca, Teatrul „Regina Maria” Oradea și Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani.

„zeițe de categoria B” chestionează un subiect de interes contemporan: granița dintre public și privat, dintre magia scenei și realitatea vieții personale. Spectacolul pornește de la o documentare de tip autobiografic, concentrându-se, cu precădere, asupra punctelor nevralgice din carierele celor trei actrițe, acelea care au provocat turnuri semnificative. Un demers care aduce în discuție modalitățile prin care artiștii sunt adesea schimbați asemenea unor piese. Mecanismul dur al artelor strivește personalități sensibile care au făcut performanță într-o altă epocă, îi năucește pe cei prinși între vârste și nu le dă prea multe speranțe celor la început de carieră. Dar vocația nu se perimează, ea își caută porturi noi în care să acosteze, co-creatori care să stârnească mici revoluții personale și să provoace la dialog. 

Experiența sonoră a spectacolului este semnată de Adrian Piciorea, iar costumele sunt o selecție de piese din colecțiile lui Lucian Broscățean.

Noua producție a fost selectată în cadrul unui open call lansat de creart/Teatrelli în 2021, în vederea montării unui spectacol-laborator. Selecția a fost realizată de către un juriu format din Octavian Saiu, Radu Nica, Cristian Ban și Roxana Lăpădat.

zeițe de categoria B
de Alexandra Felseghi, după o idee de Andrei Măjeri

Cu: Elena Ivanca, Ioana Dragoș Gajdó, Silvia Luca

Regia: Andrei Măjeri

Experiența sonoră: Adrian Piciorea

Costume: o selecție de piese din colecțiile lui Lucian Broscățean
Bijuterii: Monom by Georgiana Ciceo

Light design: Andrei Ignat

Producător principal: creart / Teatrelli

Co-producători: Teatrul Național „Lucian Blaga” Cluj-Napoca, Teatrul „Regina Maria” Oradea, Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani

Cu sprijinul: Hotel Caro

zeițe de categoria B

„zeițe de categoria B” de Alexandra Felseghi, după o idee de și în regia lui Andrei Măjeri, este un spectacol-eveniment care aduce pe aceeași scenă actrițe din trei orașe și trei teatre diferite, aplaudate în spațiile geografice în care joacă, dar mai puțin cunoscute în afara lor: Elena Ivanca (actriță a Teatrului Național „Lucian Blaga” Cluj-Napoca), Ioana Dragoș Gajdó (actriță a Teatrului „Regina Maria” Oradea), Silvia Luca (actriță a Teatrului „Mihai Eminescu” Botoșani).

După premiera din luna septembrie 2023, de la București, spectacolul se joacă, pe rând, în toate teatrele co-producătoare: creart/TEATRELLI (inițiatorul proiectului și producătorul principal), Teatrul Național Cluj-Napoca, Teatrul „Regina Maria” Oradea și Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani.

„zeițe de categoria B” chestionează un subiect de interes contemporan: granița dintre public și privat, dintre magia scenei și realitatea vieții personale. Spectacolul pornește de la o documentare de tip autobiografic, concentrându-se, cu precădere, asupra punctelor nevralgice din carierele celor trei actrițe, acelea care au provocat turnuri semnificative. Un demers care aduce în discuție modalitățile prin care artiștii sunt adesea schimbați asemenea unor piese. Mecanismul dur al artelor strivește personalități sensibile care au făcut performanță într-o altă epocă, îi năucește pe cei prinși între vârste și nu le dă prea multe speranțe celor la început de carieră. Dar vocația nu se perimează, ea își caută porturi noi în care să acosteze, co-creatori care să stârnească mici revoluții personale și să provoace la dialog. 

Experiența sonoră a spectacolului este semnată de Adrian Piciorea, iar costumele sunt o selecție de piese din colecțiile lui Lucian Broscățean.

Producția a fost selectată în cadrul unui open call lansat de creart/Teatrelli în 2021, în vederea montării unui spectacol-laborator. Selecția a fost realizată de către un juriu format din Octavian Saiu, Radu Nica, Cristian Ban și Roxana Lăpădat.

zeițe de categoria B
de Alexandra Felseghi, după o idee de Andrei Măjeri

Cu: Elena Ivanca, Ioana Dragoș Gajdó, Silvia Luca

Regia: Andrei Măjeri

Experiența sonoră: Adrian Piciorea

Costume: o selecție de piese din colecțiile lui Lucian Broscățean
Bijuterii: Monom by Georgiana Ciceo

Light design: Andrei Ignat

Make-up: Mara Rădulescu

Producător principal: creart / Teatrelli

Co-producători: Teatrul Național „Lucian Blaga” Cluj-Napoca, Teatrul „Regina Maria” Oradea, Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani

Cu sprijinul: Hotel Caro

Maria de Buenos Aires

„Maria de Buenos Aires” poartă semnătura inconfundabilă a lui Răzvan Mazilu, promotor al musicalului în România, într-un decor imaginat de Dragoș Buhagiar, cel mai premiat scenograf român.

Pe muzica lui Astor Piazzolla și libretul lui Horacio Ferrer, spectacolul îi are în rolurile principale pe Gheorghe Visu, Ana Bianca Popescu și Lucian Ionescu și beneficiază de participarea lui Emy Drăgoi la acordeon.

În viziunea scenografică a lui Dragoș Buhagiar, spațiul Teatrelli este cu totul reinventat și recreat în spiritul și atmosfera poetică și decadentă a orașului Buenos Aires de la începutul secolului 20.

„Încă nu am ajuns la Buenos Aires. Plănuisem o călătorie anul trecut, dar nu a fost să fie, cum nu au fost să fie multe altele. Așa că am adus pe scenă un Buenos Aires imaginat din toate clișeele și locurile comune știute, pe care le-am dinamitat, le-am întors pe dos și le-am livrat, sper, în cel mai seducător mod cu putință. Un Buenos Aires inspirat din lecturile din García Márquez și Borges (o fotografie destul de cunoscută a poetului aproape orb, sprijinit melancolic în baston, stă la baza Spiritului, personaj interpretat de Gheorghe Visu)”, mărturisește Răzvan Mazilu.

Maria de Buenos Aires
Muzica:
Astor Piazzolla Libretul: Horacio Ferrer

Regia, coregrafia și costumele: Răzvan Mazilu

Decorul: Dragoș Buhagiar

Maria: Ana Bianca Popescu
Spiritul:
Gheorghe Visu
Flașnetarul, Visătorul, Bătrânul Hoț, Primul Analist, Preotul:
Lucian Ionescu
Cu participarea lui Emy Drăgoi la acordeon

Corul: Bogdan Iacob, Andrei Mărcuță, George Vasile

Dirijor: Mihai Murariu
Orchestra:
Mihai Murariu – pian; Ioana Văleanu – percuție; Cristina Hîrjanu – flaut; Diana Ciudin – vioara I; Bianca Drăgoi – vioara a II-a; Alessia Drăgoi – vioara a III-a; Larisa Retegan – viola; Mihail Grigore – violoncel; Iacob Artin Panighiant – contrabas.

Light design: Ștefan Vasilescu
Pregătirea muzicală
: Maria Alexievici
Coregrafie tango argentinian:
Daniel Măndiță
Corepetitor
: Mihai Murariu
Coordonarea muzicală a orchestrei:
Corina și Alexei Țurcan
Make-up Artist:
Mara Rădulescu
Traducerea din limba spaniolă:
Albert Denn Adaptarea versurilor pe muzică: Alex Ștefănescu Documentarea pentru traducere: Anne Marye Sima și Daniel Măndiță   Afiș realizat de Romana Țopescu și Dragoș Trăistaru Grafica programului de sală: Sabina Spatariu

Spectacolul nu este recomandat persoanelor sub 16 ani.

Nerecomandat persoanelor cu sensibilitate la fum de sce.

Durata: 90 minute

Foto: Andrei Gîndac

Viață Bună

Premieră – etapa 1 a producției work in progress creart/Teatrelli

Regia: Theodor – Cristian Popescu

Cu: Nicu Mihoc, Mihaela Sîrbu, Gabriel Răuță, Cristina Toma, Silvana Mihai, Vlad Ionuț Popescu, Chaminda Mirihigalla

Sound design: Andrei Raicu

Lighting design: Cristi Niculescu

Explorând complexitățile iubirii, spectacolul „Viață Bună” dezvăluie șase perspective prinse într-un dialog intens despre experiențe emoționale și vulnerabilitate. E iubirea o alegere, un fior sau o combinație din ambele?

„Pornind de la textul canadianului Daniel Brooks – „The Good Life”, șase actori români și un dansator sri-lankez deschid un laborator asupra naturii iubirii. Inspirată de „Banchetul” lui Platon și „Scene dintr-o căsnicie” a lui Ingmar Bergman, această primă etapă de work in progress va îmbina două lumi: calea socratică a întrebărilor ce vizează esența lucrurilor și chinul existențial al cuplurilor în criză. „Viață Bună” încheie un ciclu de șapte spectacole ce au ca zonă principală de interes pentru mine raporturile masculin-feminin. 

Unde începe greșeala? Ce nu vedem? Sau poate nu ne uităm unde trebuie?” –  Theodor-Cristian Popescu

Realizat cu sprijinul Canada Council for the Arts

Recomandare de vârstă: 16+

*Prețul unui bilet este de 30 lei + taxe

Durata: 2h

Viață Bună

Premieră – etapa 1 a producției work in progress creart/Teatrelli

Regia: Theodor – Cristian Popescu

Cu: Nicu Mihoc, Mihaela Sîrbu, Gabriel Răuță, Cristina Toma, Silvana Mihai, Vlad Ionuț Popescu, Chaminda Mirihigalla

Sound design: Andrei Raicu

Lighting design: Cristi Niculescu

Explorând complexitățile iubirii, spectacolul „Viață Bună” dezvăluie șase perspective prinse într-un dialog intens despre experiențe emoționale și vulnerabilitate. E iubirea o alegere, un fior sau o combinație din ambele?

„Pornind de la textul canadianului Daniel Brooks – „The Good Life”, șase actori români și un dansator sri-lankez deschid un laborator asupra naturii iubirii. Inspirată de „Banchetul” lui Platon și „Scene dintr-o căsnicie” a lui Ingmar Bergman, această primă etapă de work in progress va îmbina două lumi: calea socratică a întrebărilor ce vizează esența lucrurilor și chinul existențial al cuplurilor în criză. „Viață Bună” încheie un ciclu de șapte spectacole ce au ca zonă principală de interes pentru mine raporturile masculin-feminin. 

Unde începe greșeala? Ce nu vedem? Sau poate nu ne uităm unde trebuie?” –  Theodor-Cristian Popescu

Realizat cu sprijinul Canada Council for the Arts

Recomandare de vârstă: 16+

*Prețul unui bilet este de 30 lei + taxe

Durata: 2h

Viață Bună

Regia: Theodor – Cristian Popescu

Cu: Nicu Mihoc, Mihaela Sîrbu, Gabriel Răuță, Cristina Toma, Silvana Mihai, Vlad Ionuț Popescu, Chaminda Mirihigalla

Sound design: Andrei Raicu

Lighting design: Cristi Niculescu

Explorând complexitățile iubirii, spectacolul „Viață Bună” dezvăluie șase perspective prinse într-un dialog intens despre experiențe emoționale și vulnerabilitate. E iubirea o alegere, un fior sau o combinație din ambele?

„Pornind de la textul canadianului Daniel Brooks – „The Good Life”, șase actori români și un dansator sri-lankez deschid un laborator asupra naturii iubirii. Inspirată de „Banchetul” lui Platon și „Scene dintr-o căsnicie” a lui Ingmar Bergman, această primă etapă de work in progress va îmbina două lumi: calea socratică a întrebărilor ce vizează esența lucrurilor și chinul existențial al cuplurilor în criză. „Viață Bună” încheie un ciclu de șapte spectacole ce au ca zonă principală de interes pentru mine raporturile masculin-feminin. 

Unde începe greșeala? Ce nu vedem? Sau poate nu ne uităm unde trebuie?” –  Theodor-Cristian Popescu

Premiera primei etape a producției work in progress creart/Teatrelli – 15, 16, 17 decembrie 2023

Realizat cu sprijinul Canada Council for the Arts

Recomandare de vârstă: 16+

*Prețul unui bilet este de 30 lei + taxe

Durata: 2h

Minus World

Minus World e o simulare a lumii. O realitate alternativă care se construiește nivel cu nivel, ca un joc video, cu momente în care publicul devine jucător și poate lua decizii. Un spectacol de teatru despre maturizare și criză climatică, inegalitate socială și prietenie.

Doi copii se întâlnesc în pădure și se împrietenesc pe viață. De la un nivel la altul, vom urmări evoluția lor, având ca fundal evoluția încălzirii globale. Dar cât de mult poate supraviețui legătura dintre doi oameni într-o lume din ce în ce mai bolnavă? În momentul în care aerul de respirat devine imposibil de procurat, fiecare trebuie să facă o alegere.

Față în față cu problemele acute ale lumii, câtă putere stă, de fapt, în mâinile individului?

Press here to start. Try again. Try better. Try harder. Be better. Try again. Game over. Welcome to Minus World!

Evenimentul este prezentat în cadrul programului creart/Teatrelli „Spectacole independente în premieră”.

Cu: Diana Dragu, Dorian Leonte, Ileana Ursu

Regie și scenariu: Alina Pietrăreanu

Coregrafie: Camelia Neagoe

Asistență: George Ciucă

Compoziție muzicală: Alexandru Suciu

Consultanță artistică: Vlad Stoenescu

Video mapping: Andrei Păun

Grafică video mapping: Dani Crudu

Light design: Vlad Lăzărescu

Grafică afiș: Vladimir Boca

Produs de: Asociația Șangri-La Artistic Ground & Asociația Delazero.

Mulțumiri speciale: Daniel Radu

Proiect cultural co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național

Prețul unui bilet este de 30 lei + taxe.

Patru producții Teatrelli găzduite de Teatrul Masca

Teatrelli vine în sectorul 6!

Teatrul Masca găzduiește, prin proiectul „DESCHIS – microstagiune de spectacole invitate”, patru dintre producțiile TEATRELLI:

  • „Dual, un performance despre prietenie” – 11 noiembrie, ora 19:00
  • „Urban Gif Show” – 18 noiembrie, ora 19:00
  • „cerul (hartă către casă)”– 30 noiembrie, ora 19:00
  • „Lasă-i să moară proști” – 3 decembrie, ora 19:00

Ne bucurăm să fim parte din noul suflu artistic al teatrului!

Vă așteptăm la spectacole și vă invităm să descoperiți noile proiecte din stagiunea Masca – teatru deschis la schimbare. Mai multe detalii pe: www.masca.ro.

Partea 2. Puterea – Spectacol găzduit

Pe 31 octombrie, Teatrelli găzduiește „Partea 2. Puterea”, un spectacol Reactor de creație și experiment, care sondează tema puterii, precum și raporturile cu străinii/alteritatea prin explorarea limbajelor artistice a două discipline – teatru și film.

5 performeri și o instalație video parcurg diferite etape ale istoriei omenirii în relație cu o voce care se exprimă în permanență, mai mult sau mai puțin vizibil. Ea dă naștere unor reguli și constructe sociale, dar provoacă în egală măsură dezastru și haos.

Spectacolul reprezintă partea a doua din trilogia Solidarității, fiind construit în antiteză cu spectacolul „Partea 1. Iubirea”. Spectacolele trilogiei funcționează independent, sunt de sine stătătoare și nu e necesar ca vizionarea lor să fie cronologică.

Regia: Petro Ionescu
Dramaturgia: Selma Dragoș
Scenografia: Alexandra Budianu
Muzica: Adonis Tanța
Mișcare scenică: Cătălin Filip
Montaj video: Călin Deneș
Asistență de regie: Călin Deneș, Alexandra Ioana Harapu, Antonia Mihăilescu, Roxana Țentea
Sunet și lumini: Robert Kocsis

Cu: Andrada Balea, Cătălin Filip, Oana Mardare, Endre Rácz și Tavi Voina

Foto și video afiș: Mihai Păcurar

Durata: 100 min
Vârsta: 14+

Subiect: puterea altora
Gen: ficțiune istorică speculativă
Atmosferă: controlată

Spectacol produs în cadrul programului cultural multianual „Intersecții”, co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național. Programul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul programului sau de modul în care rezultatele programului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

O operă de neuitat. Despre geniul lui Lucian Pintilie

„Dintre toți artiștii români de teatru și film, din toate generațiile, Lucian Pintilie rămâne unic. Pur și simplu. Aici, în Franța sau în Statele Unite, opera lui a generat reacții nebănuite – de la curiozitate la surpriză, de la revoltă la admirație, de la neliniște la afecțiune. Spectacolele lui au intrat în legendă, iar el a devenit un mit. Filmele sale ne par astăzi mărturii istorice ale unui spirit ce sfidează orice categorie obișnuită a discursurilor despre artă. Nimic nu i se potrivește, decât cuvântul care i-a fost atribuit pretutindeni unde creația lui a fost descoperită: genial. Termenul de talent se risipește prin toate descrierile. Gratulația de maestru s-a demonetizat prin întrebuințări excesive. Ideea de geniu se păstrează, încă, neatinsă. Iar universul lui Pintilie o merită nu ca pe o eticheta pompoasă, ci ca pe o recunoaștere firească a posterității care – ca și atenția stârnită când încă trăia – nu prea l-a interesat.

„Un dialog cu și despre Lucian Pintilie. Dialog pe jumătate imaginar, pentru că întrebările fiecăruia dintre noi rămân fără răspuns. Dialog real, fiindcă se naște din răspunsurile noastre la acele întrebări despre Revizorul interzis de cenzura comunistă, despre Turandot-ul cu pitici care a marcat-o pe Susan Sontag, despre Pescărușul adorat de Isabelle Huppert, despre un Tartuffe al cărui decor includea un elicopter venit de niciunde, despre disperarea tragică din Reconstituirea, despre finalul apocaliptic al lumii noastre din De ce trag clopotele, Mitică?!, despre fiecare film pe care l-am văzut și fiecare spectacol pe care nu l-am văzut, dar ni-l închipuim pe scena gândului. Pintilie ne-a lăsat tuturor voluptatea amară a acestor interogații, pentru a ne înălța deasupra celor care vor muri fără ca măcar să încerce. Așadar, într-o seară de toamnă, ne-am întâlnit în taină, pentru a celebra valoarea unei opere cu adevărat de neuitat.” – Octavian Saiu

Mesaje video de la: MAIA MORGENSTERN, CATINCA DRĂGĂNESCU, CORNELIU PORUMBOIU ȘI GEORGE MIHĂIȚĂ.


A 20-a ediție a „Anotimpurilor dialogului despre teatru cu Octavian Saiu” a avut loc în contextul celebrării a 30 de ani de la aderarea României la Organizația Internațională a Francofoniei, dar și în contextul în care se împlinesc 90 de ani de la nașterea lui Lucian Pintilie și cinci ani de la trecerea sa în neființă. 

În același context s-a desfășurat și lansarea celui mai recent volum semnat de Octavian Saiu: „Farmecul banalității: un teatru de fiecare zi” (Editura Nemira – Colecția Yorick).