Events Archive - Page 7 of 31 - Teatrelli

Minus World

Minus World e o simulare a lumii. O realitate alternativă care se construiește nivel cu nivel, ca un joc video, cu momente în care publicul devine jucător și poate lua decizii. Un spectacol de teatru despre maturizare și criză climatică, inegalitate socială și prietenie.

Doi copii se întâlnesc în pădure și se împrietenesc pe viață. De la un nivel la altul, vom urmări evoluția lor, având ca fundal evoluția încălzirii globale. Dar cât de mult poate supraviețui legătura dintre doi oameni într-o lume din ce în ce mai bolnavă? În momentul în care aerul de respirat devine imposibil de procurat, fiecare trebuie să facă o alegere.

Față în față cu problemele acute ale lumii, câtă putere stă, de fapt, în mâinile individului?

Press here to start. Try again. Try better. Try harder. Be better. Try again. Game over. Welcome to Minus World!

Evenimentul este prezentat în cadrul programului creart/Teatrelli „Spectacole independente în premieră”.

Cu: Diana Dragu, Dorian Leonte, Ileana Ursu

Regie și scenariu: Alina Pietrăreanu

Coregrafie: Camelia Neagoe

Asistență: George Ciucă

Compoziție muzicală: Alexandru Suciu

Consultanță artistică: Vlad Stoenescu

Video mapping: Andrei Păun

Grafică video mapping: Dani Crudu

Light design: Vlad Lăzărescu

Grafică afiș: Vladimir Boca

Produs de: Asociația Șangri-La Artistic Ground & Asociația Delazero.

Mulțumiri speciale: Daniel Radu

Proiect cultural co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național

Prețul unui bilet este de 30 lei + taxe.

Patru producții Teatrelli găzduite de Teatrul Masca

Teatrelli vine în sectorul 6!

Teatrul Masca găzduiește, prin proiectul „DESCHIS – microstagiune de spectacole invitate”, patru dintre producțiile TEATRELLI:

  • „Dual, un performance despre prietenie” – 11 noiembrie, ora 19:00
  • „Urban Gif Show” – 18 noiembrie, ora 19:00
  • „cerul (hartă către casă)”– 30 noiembrie, ora 19:00
  • „Lasă-i să moară proști” – 3 decembrie, ora 19:00

Ne bucurăm să fim parte din noul suflu artistic al teatrului!

Vă așteptăm la spectacole și vă invităm să descoperiți noile proiecte din stagiunea Masca – teatru deschis la schimbare. Mai multe detalii pe: www.masca.ro.

Partea 2. Puterea – Spectacol găzduit

Pe 31 octombrie, Teatrelli găzduiește „Partea 2. Puterea”, un spectacol Reactor de creație și experiment, care sondează tema puterii, precum și raporturile cu străinii/alteritatea prin explorarea limbajelor artistice a două discipline – teatru și film.

5 performeri și o instalație video parcurg diferite etape ale istoriei omenirii în relație cu o voce care se exprimă în permanență, mai mult sau mai puțin vizibil. Ea dă naștere unor reguli și constructe sociale, dar provoacă în egală măsură dezastru și haos.

Spectacolul reprezintă partea a doua din trilogia Solidarității, fiind construit în antiteză cu spectacolul „Partea 1. Iubirea”. Spectacolele trilogiei funcționează independent, sunt de sine stătătoare și nu e necesar ca vizionarea lor să fie cronologică.

Regia: Petro Ionescu
Dramaturgia: Selma Dragoș
Scenografia: Alexandra Budianu
Muzica: Adonis Tanța
Mișcare scenică: Cătălin Filip
Montaj video: Călin Deneș
Asistență de regie: Călin Deneș, Alexandra Ioana Harapu, Antonia Mihăilescu, Roxana Țentea
Sunet și lumini: Robert Kocsis

Cu: Andrada Balea, Cătălin Filip, Oana Mardare, Endre Rácz și Tavi Voina

Foto și video afiș: Mihai Păcurar

Durata: 100 min
Vârsta: 14+

Subiect: puterea altora
Gen: ficțiune istorică speculativă
Atmosferă: controlată

Spectacol produs în cadrul programului cultural multianual „Intersecții”, co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național. Programul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul programului sau de modul în care rezultatele programului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

O operă de neuitat. Despre geniul lui Lucian Pintilie

„Dintre toți artiștii români de teatru și film, din toate generațiile, Lucian Pintilie rămâne unic. Pur și simplu. Aici, în Franța sau în Statele Unite, opera lui a generat reacții nebănuite – de la curiozitate la surpriză, de la revoltă la admirație, de la neliniște la afecțiune. Spectacolele lui au intrat în legendă, iar el a devenit un mit. Filmele sale ne par astăzi mărturii istorice ale unui spirit ce sfidează orice categorie obișnuită a discursurilor despre artă. Nimic nu i se potrivește, decât cuvântul care i-a fost atribuit pretutindeni unde creația lui a fost descoperită: genial. Termenul de talent se risipește prin toate descrierile. Gratulația de maestru s-a demonetizat prin întrebuințări excesive. Ideea de geniu se păstrează, încă, neatinsă. Iar universul lui Pintilie o merită nu ca pe o eticheta pompoasă, ci ca pe o recunoaștere firească a posterității care – ca și atenția stârnită când încă trăia – nu prea l-a interesat.

„Un dialog cu și despre Lucian Pintilie. Dialog pe jumătate imaginar, pentru că întrebările fiecăruia dintre noi rămân fără răspuns. Dialog real, fiindcă se naște din răspunsurile noastre la acele întrebări despre Revizorul interzis de cenzura comunistă, despre Turandot-ul cu pitici care a marcat-o pe Susan Sontag, despre Pescărușul adorat de Isabelle Huppert, despre un Tartuffe al cărui decor includea un elicopter venit de niciunde, despre disperarea tragică din Reconstituirea, despre finalul apocaliptic al lumii noastre din De ce trag clopotele, Mitică?!, despre fiecare film pe care l-am văzut și fiecare spectacol pe care nu l-am văzut, dar ni-l închipuim pe scena gândului. Pintilie ne-a lăsat tuturor voluptatea amară a acestor interogații, pentru a ne înălța deasupra celor care vor muri fără ca măcar să încerce. Așadar, într-o seară de toamnă, ne-am întâlnit în taină, pentru a celebra valoarea unei opere cu adevărat de neuitat.” – Octavian Saiu

Mesaje video de la: MAIA MORGENSTERN, CATINCA DRĂGĂNESCU, CORNELIU PORUMBOIU ȘI GEORGE MIHĂIȚĂ.


A 20-a ediție a „Anotimpurilor dialogului despre teatru cu Octavian Saiu” a avut loc în contextul celebrării a 30 de ani de la aderarea României la Organizația Internațională a Francofoniei, dar și în contextul în care se împlinesc 90 de ani de la nașterea lui Lucian Pintilie și cinci ani de la trecerea sa în neființă. 

În același context s-a desfășurat și lansarea celui mai recent volum semnat de Octavian Saiu: „Farmecul banalității: un teatru de fiecare zi” (Editura Nemira – Colecția Yorick).

Dușmănie v.2.0

E ceva vindecător în a le da oamenilor un obiect al urii lor

Spectacol interdisciplinar, cu o puternică componentă video, „Dușmănie v.2.0. E ceva vindecător în a le da oamenilor un obiect al urii lor” chestionează cât este adevăr și cât este ficțiune în genul de film documentar și explorează ce se întâmplă la nivel individual atunci când poveștile complicate sunt prezentate public într-o manieră simplificată sau chiar manipulatoare.

„Dușmănie v.2.0” aduce în prim plan trei personaje contradictorii, legate între ele de un trecut traumatic: Ioana (Mihaela Teleoacă), membră a fostei securități, logopedul lui Nicolae Ceaușescu și omul din spatele rostirii discursurilor dictatorului, care ajunge să devină personaj principal al unui film documentar semnat de Alina (Oana Pușcatu). Între cele două se află Andrei (Alex Mirea), nepotul Ioanei, un tânăr plin de talent artistic, însă marcat de un parcurs anti-social și de singurătate, fiind crescut exclusiv de către bunica sa. Totul ia o turnură neașteptată când filmul documentar realizat de Alina câștigă un premiu important. În urma vizibilității și atenției pe care evenimentul o generează, viața celor trei personaje se schimbă definitiv, iar publicului i se dezvăluie trecutul traumatic care le leagă.

Dușmănie v.2.0. E ceva vindecător în a le da oamenilor un obiect al urii lor
Text și regie: Gabriel Sandu
Cu: Mihaela Teleoacă, Oana Pușcatu, Alex Mirea
Video: Ana Cârlan
Decor: Raluca Alexandrescu  
Muzică: Xenti Runceanu
Lumini: Ștefan Vasilescu 

*Prețul unui bilet este de 40 de lei + taxe.

„zeițe de categoria B” – PREMIERĂ

„zeițe de categoria B” de Alexandra Felseghi, după o idee de și în regia lui Andrei Măjeri, este un spectacol-eveniment care își propune să aducă pe aceeași scenă actrițe din trei orașe și trei teatre diferite, aplaudate în spațiile geografice în care joacă, dar mai puțin cunoscute în afara lor: Elena Ivanca (actriță a Teatrului Național „Lucian Blaga” Cluj-Napoca), Ioana Dragoș Gajdó (actriță a Teatrului „Regina Maria” Oradea), Silvia Luca (actriță a Teatrului „Mihai Eminescu” Botoșani).

Premiera va avea loc în zilele de 22, 23 și 24 septembrie, la București, la creart/TEATRELLI – inițiatorul proiectului și producătorul principal, spectacolul urmând apoi să fie jucat, pe rând, în toate teatrele co-producătoare, respectiv la Teatrul Național Cluj-Napoca, Teatrul „Regina Maria” Oradea și Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani.

„zeițe de categoria B” chestionează un subiect de interes contemporan: granița dintre public și privat, dintre magia scenei și realitatea vieții personale. Spectacolul pornește de la o documentare de tip autobiografic, concentrându-se, cu precădere, asupra punctelor nevralgice din carierele celor trei actrițe, acelea care au provocat turnuri semnificative. Un demers care aduce în discuție modalitățile prin care artiștii sunt adesea schimbați asemenea unor piese. Mecanismul dur al artelor strivește personalități sensibile care au făcut performanță într-o altă epocă, îi năucește pe cei prinși între vârste și nu le dă prea multe speranțe celor la început de carieră. Dar vocația nu se perimează, ea își caută porturi noi în care să acosteze, co-creatori care să stârnească mici revoluții personale și să provoace la dialog. 

Experiența sonoră a spectacolului este semnată de Adrian Piciorea, iar costumele sunt o selecție de piese din colecțiile lui Lucian Broscățean.

Noua producție a fost selectată în cadrul unui open call lansat de creart/Teatrelli în 2021, în vederea montării unui spectacol-laborator. Selecția a fost realizată de către un juriu format din Octavian Saiu, Radu Nica, Cristian Ban și Roxana Lăpădat.

zeițe de categoria B
de Alexandra Felseghi, după o idee de Andrei Măjeri

Cu: Elena Ivanca, Ioana Dragoș Gajdó, Silvia Luca

Regia: Andrei Măjeri

Experiența sonoră: Adrian Piciorea

Costume: o selecție de piese din colecțiile lui Lucian Broscățean
Bijuterii: Monom by Georgiana Ciceo

Producător principal: creart / Teatrelli

Co-producători: Teatrul Național „Lucian Blaga” Cluj-Napoca, Teatrul „Regina Maria” Oradea, Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani

Cu sprijinul: Hotel Caro

zeițe de categoria B

„zeițe de categoria B” de Alexandra Felseghi, după o idee de și în regia lui Andrei Măjeri, este un spectacol-eveniment care aduce pe aceeași scenă actrițe din trei orașe și trei teatre diferite, aplaudate în spațiile geografice în care joacă, dar mai puțin cunoscute în afara lor: Elena Ivanca (actriță a Teatrului Național „Lucian Blaga” Cluj-Napoca), Ioana Dragoș Gajdó (actriță a Teatrului „Regina Maria” Oradea), Silvia Luca (actriță a Teatrului „Mihai Eminescu” Botoșani).

Premiera a avut loc în septembrie 2023, la București, la TEATRELLI – inițiatorul proiectului și producătorul principal, spectacolul intrând apoi, pe rând, în repertoriul tuturor teatrelor co-producătoare, respectiv la Teatrul Național Cluj-Napoca, Teatrul „Regina Maria” Oradea și Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani.

„zeițe de categoria B” chestionează un subiect de interes contemporan: granița dintre public și privat, dintre magia scenei și realitatea vieții personale. Spectacolul pornește de la o documentare de tip autobiografic, concentrându-se, cu precădere, asupra punctelor nevralgice din carierele celor trei actrițe, acelea care au provocat turnuri semnificative. Un demers care aduce în discuție modalitățile prin care artiștii sunt adesea schimbați asemenea unor piese. Mecanismul dur al artelor strivește personalități sensibile care au făcut performanță într-o altă epocă, îi năucește pe cei prinși între vârste și nu le dă prea multe speranțe celor la început de carieră. Dar vocația nu se perimează, ea își caută porturi noi în care să acosteze, co-creatori care să stârnească mici revoluții personale și să provoace la dialog. 

Experiența sonoră a spectacolului este semnată de Adrian Piciorea, iar costumele sunt o selecție de piese din colecțiile lui Lucian Broscățean.

Noua producție a fost selectată în cadrul unui open call lansat de creart/Teatrelli în 2021, în vederea montării unui spectacol-laborator. Selecția a fost realizată de către un juriu format din Octavian Saiu, Radu Nica, Cristian Ban și Roxana Lăpădat.

zeițe de categoria B
de Alexandra Felseghi, după o idee de Andrei Măjeri

Cu: Elena Ivanca, Ioana Dragoș Gajdó, Silvia Luca

Regia: Andrei Măjeri

Experiența sonoră: Adrian Piciorea

Costume: o selecție de piese din colecțiile lui Lucian Broscățean
Bijuterii: Monom by Georgiana Ciceo

Make-up Artist: Mara Rădulescu

Producător principal: creart / Teatrelli

Co-producători: Teatrul Național „Lucian Blaga” Cluj-Napoca, Teatrul „Regina Maria” Oradea, Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani

Cu sprijinul: Hotel Caro

„zeițe de categoria B”

„zeițe de categoria B” de Alexandra Felseghi, după o idee de și în regia lui Andrei Măjeri, este un spectacol-eveniment care își propune să aducă pe aceeași scenă actrițe din trei orașe și trei teatre diferite, aplaudate în spațiile geografice în care joacă, dar mai puțin cunoscute în afara lor: Elena Ivanca (actriță a Teatrului Național „Lucian Blaga” Cluj-Napoca), Ioana Dragoș Gajdó (actriță a Teatrului „Regina Maria” Oradea), Silvia Luca (actriță a Teatrului „Mihai Eminescu” Botoșani).

Premiera a avut loc în zilele de 22, 23 și 24 septembrie 2023, la București, la creart/TEATRELLI – inițiatorul proiectului și producătorul principal, spectacolul urmând apoi să fie jucat, pe rând, în toate teatrele co-producătoare, respectiv la Teatrul Național Cluj-Napoca, Teatrul „Regina Maria” Oradea și Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani.

„zeițe de categoria B” chestionează un subiect de interes contemporan: granița dintre public și privat, dintre magia scenei și realitatea vieții personale. Spectacolul pornește de la o documentare de tip autobiografic, concentrându-se, cu precădere, asupra punctelor nevralgice din carierele celor trei actrițe, acelea care au provocat turnuri semnificative. Un demers care aduce în discuție modalitățile prin care artiștii sunt adesea schimbați asemenea unor piese. Mecanismul dur al artelor strivește personalități sensibile care au făcut performanță într-o altă epocă, îi năucește pe cei prinși între vârste și nu le dă prea multe speranțe celor la început de carieră. Dar vocația nu se perimează, ea își caută porturi noi în care să acosteze, co-creatori care să stârnească mici revoluții personale și să provoace la dialog. 

Experiența sonoră a spectacolului este semnată de Adrian Piciorea, iar costumele sunt o selecție de piese din colecțiile lui Lucian Broscățean.

Noua producție a fost selectată în cadrul unui open call lansat de creart/Teatrelli în 2021, în vederea montării unui spectacol-laborator. Selecția a fost realizată de către un juriu format din Octavian Saiu, Radu Nica, Cristian Ban și Roxana Lăpădat.

zeițe de categoria B
de Alexandra Felseghi, după o idee de Andrei Măjeri

Cu: Elena Ivanca, Ioana Dragoș Gajdó, Silvia Luca

Regia: Andrei Măjeri

Experiența sonoră: Adrian Piciorea

Costume: o selecție de piese din colecțiile lui Lucian Broscățean
Bijuterii: Monom by Georgiana Ciceo

Make-up Artist: Mara Rădulescu

Producător principal: creart / Teatrelli

Co-producători: Teatrul Național „Lucian Blaga” Cluj-Napoca, Teatrul „Regina Maria” Oradea, Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani

Cu sprijinul: Hotel Caro

NOVA FESTIVAL- Walk a rhythm @TEATRELLI

Instalație interactivă performativă
26-29 SEPTEMBRIE, 16:00 – 22:00

Dezvoltată în cadrul NOVA lab din colaborarea a 7 artiști vizuali, 3 sound designeri, 4 performeri, un director artistic, un grafician, 2 programatori creativi și 4 profesioniști din psihologie, comunicare și neuroștiință, „Walk. a rhythm” este o instalație interactivă care îți propune un joc simplu.

Un performer te întâmpină pe scenă și împreună construiți un ritm al tău, personal, din felul în care tu reacționezi la imaginile de pe ecranele care vă înconjoară.

Corpul tău digital, captat la intrarea în instalație, este introdus în imagini pe scenă. Astfel ajungi să “locuiești” aceste spații noi, în timp ce corpul tău fizic construiește cu performerul o mulțime de feluri de a te apropia și îndepărta de aceste imagini, de a reacționa la ele, generând un mers specific, cu o anumită muzicalitate.

„Walk. a rhythm” este un fel de dialog corporal deschis cu tot ce te înconjoară. O formă jucăușă de a te cunoaște.

Direcție artistică: Emilia Păunescu

Artiști foto: Felicia Simion (RO), Florian Ruiz (FR), Mads Nissen (DK), Michele Bressan (IT/RO), M Kardinal (DE), Rachel Talibart (UK), Valentina Fusco (IT)

Performeri: Alexandra Bălășoiu (RO), Denisa Nicolae (RO), Ema Alexandrescu (RO), Judith State (RO)

Grafică: Ana Cârlan (RO)

Sound design: Monocube (DE), Dragoș Petrișor(RO), Eugen Neluțescu (RO)

Programare sisteme interactive: Andrei Văcaru (RO), Victor Jercan (RO)

Profesioniști psihologie, comunicare, neuroștiință: Ana Mirodonie (RO), Caroline Heimerl (AT) & Champalimaud Center for the Unknown (PT), Monica Cure (RO/SUA). 

Accesul se face în baza biletului asociat unui interval de timp: https://eventbook.ro/other/bilete-nova-festival-walk-a-rhytm

(EN)

Performative interactive installation
26-29 SEPTEMBER 4 PM – 10 PM

Developed within NOVA lab, with the collaboration of 7 visual artists, 3 sound designers, 4 performers, 1 art director, 1 graphic designer, 2 creative coders and 4 professionals from psychology, communication and neuroscience, Walk is an interactive installation that invites you to a simple game.

A performer meets you on stage and, together, you build a rhythm of your own, a personal walk, by moving in reaction to the images on the screens that surround you.

Your digital body, captured at the entrance in the installation, is integrated in some of the images on stage. This way you “inhabit” these new spaces, while your physical body is engaged in creating, with the performer, various ways to get closer and farther to these images, to react to them through movement. This generates a specific walk, with a certain musicality.

Walk is a sort of open movement dialogue with everything that surrounds you. A playful way to get to know yourself.

Art direction: Emilia Păunescu

Photo artists: Felicia Simion (RO), Florian Ruiz (FR), Mads Nissen (DK), Michele Bressan (IT/RO), M Kardinal (DE), Rachel Talibart (UK), Valentina Fusco (IT)

Performers: Alexandra Bălășoiu (RO), Denisa Nicolae (RO), Ema Alexandrescu (RO), Judith State (RO)

Graphics: Ana Cârlan (RO)

Sound design: Monocube, Dragoș Petrișor, Eugen Neluțescu

Creative coders: Andrei Văcaru (RO), Victor Jercan (RO)

Psychology, communication & neuroscience professionals: Ana Mirodonie (RO), Caroline Heimerl (AT) & Champalimaud Center for the Unknown (PT), Monica Cure (RO/SUA). 

Access based on ticket and time slot reservation: https://eventbook.ro/other/bilete-nova-festival-walk-a-rhytm

Photo credits: Mads Nissen (Amazonas Book)

Lasă-i să moară proști

Un spectacol de Catinca Drăgănescu

Cu: George Albert Costea, Mara Căruțașu, Vladimir Purdel, Bogdana Dima, Andrei Raicu

Scenografie: Gabi Albu

Muzică și sound design: Andrei Raicu & Bogdana Dima

Lighting design: Andrei Ignat

Articulat ȋn jurul unui interviu marcant cu un regizor rus, devenit refugiat politic ȋn urma declanșării războiului ruso-ucrainian, spectacolul își propune să fie o radiografie a măcinărilor identitare și politice ale generației milenialilor. Scindată ȋntre valorile occidentale și mentalitatea estică, ȋntre implicare civică și apatie politică, ȋntre marea istorie și micile istorii, această generație de tranziție pare a avea ȋncrustată ȋn experiența ei ȋnsăși esența transformărilor apărute ȋn societățile est-europene post-totalitare.

„Folosind articole din presă, repere culturale, manuale, istorii personale și interviuri, artiștii investighează propriul proces de devenire ȋntr-o ȋncercare de chestionare și recuperare identitară. Lasă-i să moară proști este un spectacol despre războiul interior și războiul exterior, despre apartenență și comunitate, despre cine suntem și cum ne regăsim ȋn ceea ce trăim.”, explică regizoarea Catinca Drăgănescu.

Prima etapă de montare s-a concretizat în luna decembrie 2022 cu o lectură performativă și o discuție cu publicul pe marginea textului, dar și a propriilor experiențe și percepții. Etapa finală a debutat în aprilie cu un artist talk și un workshop cu două dintre membrele fondatoare ale colectivului de performance She She Pop din Berlin, pornind de la metoda de lucru cu materiale autobiografice, dezvoltată de multipremiatul grup german de-a lungul celor 30 de ani de activitate.

O producție work in progress creart / TEATRELLI.

Partener: Teatrul de Animație Țăndărică

Spectacolul conține efecte stroboscopice. Nu este recomandat persoanelor cu fotosensibilitate.

*Prețul unui bilet este de 40 lei+taxe.