Events Archive - Page 11 of 31 - Teatrelli

FADE IN / FADE OUT

Fade In / Fade Out” este un spectacol care explorează dimensiuni ale procesului de pierdere și doliu, atât din perspectiva celui care îngrijește, cât și din perspectiva bolnavului, urmărind, cu precădere, felul în care boala și iminenta dispariție a unuia dintre ei transformă relația acestora și modul în care ei interacționează. Spectacolul încearcă să dea un sens concret acestei separări prin explorarea distanței fizice care se creează între personaje. Spațiul este redat cu ajutorul sunetului binaural, captat cu microfoane plasate în urechile actorilor, pe care publicul îl va percepe live, în căști, ca și cum urechile actorilor devin ale spectatorului. Acest proces „ca și cum” va permite publicului să experimenteze simultan distanța dintre personaje și încărcătura emoțională a despărțirii.

„Fade In / Fade Out” este proiectul care a câștigat open call-ul lansat de creart/Teatrelli în 2021 și adresat regizorilor, în vederea montării unui spectacol-laborator. Selecția a fost realizată de către un juriu format din criticul de teatru Octavian Saiu, regizorii Radu Nica și Cristian Ban, precum și de Roxana Lăpădat, director artistic Teatrelli.

Conceptul dramaturgic al spectacolului îi aparține cunoscutei scriitoare și jurnaliste Elena Vlădăreanu, iar regia este semnată de Bogdan Mustanță, regizor distins, printre altele, cu Ursul de Aur pentru Scurtmetraj la Berlinală în 2008. Distribuția spectacolului îi reunește pe actorii Ela Ionescu și Bogdan Albulescu

Demersul se înscrie în linia strategică dezvoltată de Teatrelli, prin care își propune să promoveze experimentul în zona artelor performative prin intermediul unor spectacole de tip laborator si performance-uri work in progress, încercând să ofere astfel publicului producții racordate la tendințele scenei internaționale de teatru.

Fade In / Fade Out” 

Regie: Bogdan Mustață

Concept dramaturgic: Elena Vlădăreanu

Cu: Ela Ionescu și Bogdan Albulescu

Scenografie: Oana Novicov

Sound design: Vlad Voinescu

Light design: Traian Marin

Voci copii: Sofia Bucur, Amza Vasile

Să vorbesc cu tine

„Să vorbesc cu tine”, pe un text de Ana-Maria Bamberger, un spectacol de și cu Antoaneta Cojocaru și Daniel Pascariu, scenografia și proiecții video: Vladimir Turturică.

Producția creart/Teatrelli aduce o abordare mai puțin obișnuită pe scena de teatru din București – cea de comics în mișcare, pornind de la o realitate cu care ne confruntăm permanent: lipsa unei comunicări reale și distanțele pe care le creăm între noi. „Să vorbesc cu tine” este, așadar, o alegorie a poveștilor de dragoste din zilele noastre, cu tot absurdul pe care îl conțin, prezentat însă într-o notă ludică și comică.

Piesa Anei Maria Bamberger a avut premiera mondială la Paris, la Théatre Le Guichet Montparnasse, în 2018, producția creart/ Teatrelli fiind prima montare scenică din România. Construit ca un spectacol work in progress, „Să vorbesc cu tine” a fost prezentat într-o primă etapă de lucru ca lectură performativă online, în iunie 2020, la scurt timp după ieșirea din izolare, fiind adaptat ulterior câtorva spații outdoor și indoor. Spectacolul a crescut și a evoluat împreună cu vremurile și contextele pe care le trăim, încercând să integreze și să traducă, de la o etapa inițială la cea finală, schimbările de gesturi și comportamente, impuse de noua normalitate.

Mi-am dorit, împreună cu Daniel Pascariu și Vladimir Turturică, să construim o poveste despre oamenii  contemporani, despre barierele pe care le punem în comunicarea cu celălalt, despre neîncredere, despre distanțare, despre timpul și spațiul de care avem nevoie ca să ne împăcăm cu noi înșine și să primim alt om în viața noastră. Sper ca noi să reușim să vorbim cu umor despre o poveste romantică, cu multiple semnificații actuale. Am căutat să inventăm o cheie comună de joc, comică și ironică totodată, care să sublinieze absurdul pe care îl generează frica. Uneori vorbim atât de mult și nu ne spunem nimic de fapt. Uneori avem atâta nevoie să vorbim și, când ajungem față în față, nu avem curaj să zicem mare lucru. Învățăm să ne închidem neîncetat, în mii de feluri, și ne deschidem foarte rar. Și timpul trece, sau îl lăsăm să treacă.” – Antoaneta Cojocaru.

Să vorbesc cu tine 

de Ana-Maria Bamberger

Cu: Antoaneta Cojocaru și Daniel Pascariu

Scenografie și proiecții video: Vladimir Turturică

Light design: Traian Marin

Un spectacol de Antoaneta Cojocaru

Susținut de: JTI

Premieră „Să vorbesc cu tine”

„Să vorbesc cu tine”, pe un text de Ana-Maria Bamberger, un spectacol de și cu Antoaneta Cojocaru și Daniel Pascariu, scenografia și proiecții video: Vladimir Turturică.

Noua producție creart/Tetrelli încearcă să aducă o abordare mai puțin obișnuită pe scena de teatru din București – cea de comics în mișcare, pornind de la o realitate cu care ne confruntăm permanent: lipsa unei comunicări reale și distanțele pe care le creăm între noi. „Să vorbesc cu tine” este, așadar, o alegorie a poveștilor de dragoste din zilele noastre, cu tot absurdul pe care îl conțin, prezentat însă într-o notă ludică și comică.

Piesa Anei Maria Bamberger a avut premiera mondială la Paris, la Théatre Le Guichet Montparnasse, în 2018, producția creart/ Teatrelli fiind prima montare scenică din România. Construit ca un spectacol work in progress, „Să vorbesc cu tine” a fost prezentat într-o primă etapă de lucru ca lectură performativă online, în iunie 2020, la scurt timp după ieșirea din izolare, fiind adaptat ulterior câtorva spații outdoor și indoor. Spectacolul a crescut și a evoluat împreună cu vremurile și contextele pe care le trăim, încercând să integreze și să traducă, de la o etapa inițială la cea finală, schimbările de gesturi și comportamente, impuse de noua normalitate.

„Un spectacol care te obligă să te identifici cu cei de pe scenă și să-l urmărești gâtuit de emoție că se spune povestea ta. […] E ceva mistuitor și magic în felul în care-și transpun artistic aparițiile actorii Antoaneta Cojocaru și Daniel Pascariu, îndrăgostiții scenei românești de azi.”, scria Horia Ghibuțiu despre prima etapă a producției work in progress.

Mi-am dorit, împreună cu Daniel Pascariu și Vladimir Turturică, să construim o poveste despre oamenii  contemporani, despre barierele pe care le punem în comunicarea cu celălalt, despre neîncredere, despre distanțare, despre timpul și spațiul de care avem nevoie ca să ne împăcăm cu noi înșine și să primim alt om în viața noastră. Sper ca noi să reușim să vorbim cu umor despre o poveste romantică, cu multiple semnificații actuale. Am căutat să inventăm o cheie comună de joc, comică și ironică totodată, care să sublinieze absurdul pe care îl generează frica. Uneori vorbim atât de mult și nu ne spunem nimic de fapt. Uneori avem atâta nevoie să vorbim și, când ajungem față în față, nu avem curaj să zicem mare lucru. Învățăm să ne închidem neîncetat, în mii de feluri, și ne deschidem foarte rar. Și timpul trece, sau îl lăsăm să treacă.” – Antoaneta Cojocaru.

Să vorbesc cu tine 

de Ana-Maria Bamberger

Cu: Antoaneta Cojocaru și Daniel Pascariu

Scenografie și proiecții video: Vladimir Turturică

Light design: Traian Marin

Un spectacol de Antoaneta Cojocaru

Susținut de: JTI

Premieră „Să vorbesc cu tine”

„Să vorbesc cu tine”, pe un text de Ana-Maria Bamberger, un spectacol de și cu Antoaneta Cojocaru și Daniel Pascariu, scenografia și proiecții video: Vladimir Turturică.

Noua producție creart/Tetrelli încearcă să aducă o abordare mai puțin obișnuită pe scena de teatru din București – cea de comics în mișcare, pornind de la o realitate cu care ne confruntăm permanent: lipsa unei comunicări reale și distanțele pe care le creăm între noi. „Să vorbesc cu tine” este, așadar, o alegorie a poveștilor de dragoste din zilele noastre, cu tot absurdul pe care îl conțin, prezentat însă într-o notă ludică și comică.

Piesa Anei Maria Bamberger a avut premiera mondială la Paris, la Théatre Le Guichet Montparnasse, în 2018, producția creart/ Teatrelli fiind prima montare scenică din România. Construit ca un spectacol work in progress, „Să vorbesc cu tine” a fost prezentat într-o primă etapă de lucru ca lectură performativă online, în iunie 2020, la scurt timp după ieșirea din izolare, fiind adaptat ulterior câtorva spații outdoor și indoor. Spectacolul a crescut și a evoluat împreună cu vremurile și contextele pe care le trăim, încercând să integreze și să traducă, de la o etapa inițială la cea finală, schimbările de gesturi și comportamente, impuse de noua normalitate.

„Un spectacol care te obligă să te identifici cu cei de pe scenă și să-l urmărești gâtuit de emoție că se spune povestea ta. […] E ceva mistuitor și magic în felul în care-și transpun artistic aparițiile actorii Antoaneta Cojocaru și Daniel Pascariu, îndrăgostiții scenei românești de azi.”, scria Horia Ghibuțiu despre prima etapă a producției work in progress.

Mi-am dorit, împreună cu Daniel Pascariu și Vladimir Turturică, să construim o poveste despre oamenii  contemporani, despre barierele pe care le punem în comunicarea cu celălalt, despre neîncredere, despre distanțare, despre timpul și spațiul de care avem nevoie ca să ne împăcăm cu noi înșine și să primim alt om în viața noastră. Sper ca noi să reușim să vorbim cu umor despre o poveste romantică, cu multiple semnificații actuale. Am căutat să inventăm o cheie comună de joc, comică și ironică totodată, care să sublinieze absurdul pe care îl generează frica. Uneori vorbim atât de mult și nu ne spunem nimic de fapt. Uneori avem atâta nevoie să vorbim și, când ajungem față în față, nu avem curaj să zicem mare lucru. Învățăm să ne închidem neîncetat, în mii de feluri, și ne deschidem foarte rar. Și timpul trece, sau îl lăsăm să treacă.” – Antoaneta Cojocaru.

Să vorbesc cu tine 

de Ana-Maria Bamberger

Cu: Antoaneta Cojocaru și Daniel Pascariu

Scenografie și proiecții video: Vladimir Turturică

Light design: Traian Marin

Un spectacol de Antoaneta Cojocaru

Susținut de: JTI

M5 – Magistrala Drumul Taberei (spectacol găzduit)

 Pe 11 noiembrie, Teatrelli va găzdui spectacolul „Magistrala Drumul Taberei”, după Cormac McCarthy, în regia lui Alexandru Nagy, cu Radu Catană și Laur Drăgan.

Spectacolul a fost selectat în cadrul Open call-ului de teatru independent @ Grădina cu Filme – Cinema & More.

„M5 – Magistrala Drumul Taberei” este un performance despre credință, într-o societate care și-a pierdut-o. Încercarea de a vedea dincolo de realitate rămâne un obiectiv greu de atins, un fel de tărâm al făgăduinței care ne este promis dar se lasă așteptat, poate ca și o nouă Magistrală.”

LASĂ-I SĂ MOARĂ PROȘTI / lectură performativă – dezbatere

„Lasă-i să moară proști” (concept: Catinca Drăgănescu) își propune să fie o radiografie a măcinărilor identitare și politice ale generației milenialilor din România, o transpunere scenică a felului ȋn care ne-au marcat devenirea personală o serie de evenimente istorice, pornind cu căderea regimului comunist din decembrie 1989. Scindată ȋntre valorile occidentale și mentalitatea estică, ȋntre implicare civică și apatie politică, această generație de tranziție pare a avea ȋncrustată ȋn experiența ei ȋnsăși esența transformărilor sociale apărute ȋn societățile est-europene post-totalitare. Folosind articole din presă, repere culturale, manuale, istorii personale și interviuri filmate, artiștii implicați în proiect prezintă propriul proces de dezvoltare a unei conștiințe socio-politice.

Construit pe formatul unui spectacol-laborator, prima etapă de lucru la instalația performativă „Lasă-i să moară proști” a constat în partea de documentare și scriere a textului dramatic și s-a finalizat pe 13 decembrie, cu o lectură performativă – dezbatere cu public, alături de regizoarea și dramaturga Catinca Drăgănescu și performerii Nicoleta Lefter, George Albert Costea, Vladimir Purdel, Andrei Raicu, Bogdana Dima. Vor fi adresate teme ca raportul cu istoria, relația cu statul, sentimentul de apartenență, identitate națională vs. identitate europeană.

Concept: Catinca Drăgănescu

Performeri: Nicoleta Lefter, George Albert Costea, Vladimir Purdel, Andrei Raicu, Bogdana Dima

Cadru scenografic: Gabi Albu

O producție work in progress creart/TEATRELLI

A doua etapă de lucru, programată pentru anul viitor, va consta în montarea finală a acestui spectacol-laborator, creat ȋn cadrul unei instalaţii multimedia care va combina materialul pre-filmat cu proiecţia live din scenă, folosind, totodată, o abordare inspirată de tehnicile de lucru ale companiei She She Pop din Berlin. Spectacolul Catincăi Drăgănescu „Lasă-i să moară proști” deschide, astfel, seria de performance-uri – dezbateri care va reprezenta focusul programului creart/Teatrelli din 2023.

„Notă de trecere” în cadrul FNT (spectacol găzduit)

„Notă de trecere” este un spectacol de teatru despre violență, mobbing și abuzuri sexuale în cadrul studiilor doctorale din universități, criticând cu mijloace artistice specifice sistemul universitar care se bazează pe principii de patriarhat, ierarhie, competitivitate și lipsă de stabilitate financiară.Forma de prezentare a acestui spectacol vine să ateste necesitatea unei schimbări, inclusiv din punctul de vedere al felului în care o operă de artă teatrală se expune publicului.

O instalație cinetico-sculptural sonoră, care își găsește propriul habitat atât într-o sală de teatru, cât și într-un muzeu de artă contemporană, este ceea ce, în viziunea Teatrului Postnațional Interfonic, este un Teatru de Astăzi.

Spectacolul este parte din Festivalul Național de Teatru, ediția 32, care are loc între 5 și 13 noiembrie, la București.

De: Agata M. Skrzypek

Traducerea: Marina Palii

Regia, muzica originală și sound design: Vlaicu Golcea

Instalație textilă: Cristina Milea

Sculptura cinetică: Alex Halka

Producătoare: Laura Trocan

O instalație cinetico-sculptural sonoră marca Teatrul Postnațional Interfonic

Coproducător: Institutul Polonez din București

Cu sprijinul: Institutul Goethe București

Durata: 1h

Vârsta recomandată: 16+

Spectacol în limba română cu traducere în limba engleză.


INTRAREA LIBERĂ, în limita locurilor disponibile.

Înscrieri la: noi@interfonic.ro

„Notă de trecere” în cadrul FNT (spectacol găzduit)

„Notă de trecere” este un spectacol de teatru despre violență, mobbing și abuzuri sexuale în cadrul studiilor doctorale din universități, criticând cu mijloace artistice specifice sistemul universitar care se bazează pe principii de patriarhat, ierarhie, competitivitate și lipsă de stabilitate financiară.Forma de prezentare a acestui spectacol vine să ateste necesitatea unei schimbări, inclusiv din punctul de vedere al felului în care o operă de artă teatrală se expune publicului.

O instalație cinetico-sculptural sonoră, care își găsește propriul habitat atât într-o sală de teatru, cât și într-un muzeu de artă contemporană, este ceea ce, în viziunea Teatrului Postnațional Interfonic, este un Teatru de Astăzi.

Spectacolul este parte din Festivalul Național de Teatru, ediția 32, care are loc între 5 și 13 noiembrie, la București.

De: Agata M. Skrzypek

Traducerea: Marina Palii

Regia, muzica originală și sound design: Vlaicu Golcea

Instalație textilă: Cristina Milea

Sculptura cinetică: Alex Halka

Producătoare: Laura Trocan

O instalație cinetico-sculptural sonoră marca Teatrul Postnațional Interfonic

Coproducător: Institutul Polonez din București

Cu sprijinul: Institutul Goethe București

Durata: 1h

Vârsta recomandată: 16+

Spectacol în limba română cu traducere în limba engleză.

INTRAREA LIBERĂ, în limita locurilor disponibile.

Înscrieri la: noi@interfonic.ro

De la teatrul laborator la laboratorul teatral: Cercetare, viziune și inovație în spectacolul contemporan

„Acum câteva decenii, o sintagmă misterioasă devenea emblema unor căutări fără sfârșit: teatrul laborator. Originea ei rămâne incertă, plutind într-o mitologie a artelor spectacolului de care avem cu toții nevoie. Spațiul unde s-a născut este însă știut. Wrocław a rămas de atunci, din epoca furtunoasă a anilor ’60 și până astăzi, un reper unic în geografia teatrală a lumii. Totuși, ce mai înseamnă în vremea noastră fără tihnă visul utopic al lui Grotowski? Mai există timp și loc pentru un teatru laborator sau, măcar, pentru laboratorul teatral al unor noi generații?

O invitați la o întâlnire despre puterea scenei de a se regenera prin încercări, neliniști, experimente ce se apropie toate de sensibilitatea prezentului. Fără o astfel de cercetare aplicată, teatrul se închide în el însuși. Prin viziune și inovație, prin legătura dintre practică și teorie, își descoperă resursele de a merge mai departe. Invitații acestei ediții sunt trei figuri de referință ale sferei teatrale globale: Jarosław Fret (Director al legendarului Institut Grotowski și al Teatr Zar), Magda Romanska (Editor-șef al bine-cunoscutei publicații The Theatre Times și Cercetător Principal al metaLab, Harvard University) și Christine Schmalor (Director al World Theatre Training Insitutue AKT-ZENT, Centrul de Cercetare al ITI – UNESCO). Trei personalități care dau direcțiile gândirii teatrale în zone culturale diferite. Discursurile lor se reunesc sub semnul încrederii că tentațiile izolării și pericolele autosuficienței nu pot fi învinse decât prin procesul de taină al cercetării, baza temeinică a oricărei culturi teatrale.

Teatrelli își confirmă vocația de a fi devenit un laborator al noilor mijloace de expresie scenică, printr-o ediție unică a Anotimpurile dialogului despre teatru. O dezbatere despre moștenirea lui Grotowski, despre perspectivele studiilor teatrale, despre pedagogia cuantică a artei actorului, despre riscurile corpului dramatic, despre teatrul sărac, despre importanța conceptelor și valoarea emoției, despre scena amenințată a lumii noastre. O ediție online, însă fără a uita bucuria autentică a întâlnirii. Nu am pierdut ocazia de a reflecta împreună asupra a ceea ce, pentru noi, pentru atât de puțini, înseamnă atât de mult: supraviețuirea teatrului prin cercetare, viziune și inovație.” – Octavian Saiu

Dialogul a avut loc în 27 octombrie, de la ora 19.30 – Premieră online pe pagina de Facebook TEATRELLI.

În engleză, cu subtitrare în limba română

 

Expoziție – MARKS OF OUR TIMES

Artist: Alexandru Cînean
& instalații video derivate din performance-urile produse de creart / Teatrelli & Galateca

white box @ Galeria CREART
17.10 – 27.11.2022

camera neagră @ GALATECA
17.10 – 06.11.2022

Vernisaj: GALATECA / 17.10.2022 / 18:30


Pandemia a marcat felul în care ne raportăm la viața de zi cu zi, a modificat comportamente și a generat noi gesturi în spațiul public și privat. Izolarea și măsurile de restricție (impuse timp de aproape doi ani) au fost împinse în uitare, din dorința firească a revenirii la normal, însă au rămas întipărite într-o memorie colectivă, manifestându-se tacit, dar recognoscibil, în modul în care ne mișcăm într-o nouă realitate – aceeași și, totuși, alta, modificată de experiența pe care am trăit-o împreună, la nivel global.

Galeria Galateca celebrează anul acesta 10 ani de existență. Paradoxal sau nu, colaborarea dintre creart/Teatrelli și Galateca s-a concretizat tocmai în perioada pandemiei, culminând cu un proiect performativ, o producție de tip guerrilla care a luat naștere în vremea în care teatrele erau închise: performance-ul „INT.EXT” din vitrinele Galateca, un spectacol despre statutul artistului independent și rolul artei. Un an și jumătate mai târziu, spectacolul și-a găsit răspunsul într-un alt experiment performativ, în vitrina Galeriei Fantom din Berlin, tematizând de această dată statutul și provocările producătorului din zona artelor spectacolului și cele vizuale – „power@vulnerability.art”. Sunt exerciții creative și experiențe care au pierdut, prin trecerea timpului și revenirea la noua realitate, din tensiunea, emoția, disperarea și bucuria trăite colectiv în momentul desfășurării lor, dar au lăsat urme profunde, adâncind, totodată, convingerea și încrederea în puterea artei de a se reinventa, de a se adapta și a găsi noi forme de manifestare, indiferent de contexte.Având ca punct de plecare cele două performance-uri, artistul vizual Alexandru Cînean traduce și încapsulează în limbaj grafic modificările de comportament și noile gesturi intrate în normalitatea distorsionată de experiența pandemiei.

Pentru artistul sibian nu este primul proiect în care îmbină artele vizuale cu teatrul și zona de performance, pornind cu expoziția ”Faust: Vanity and Despair”, după spectacolul-reper semnat de Silviu Purcărete, și prezența, în repetate rânduri, în cadrul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu (FITS), cel mai recent cu expoziția ”Eye SB-you! ’ – un proiect de intervenție în spațiul public, cu ochi pictaţi la ferestrele caselor din Sibiu (lucrări realizate în tehnici şi cu pigmenţi UV şi fosforescenţi), prin care orașul devine spectator al propriilor istorii. Nu în ultimul rând, Alexandru Cînean a început o cercetare doctorală în care își propune să analizeze modul în care artele vizuale și teatrul s-au influențat reciproc de-a lungul istoriei și evoluției artei.

Expoziție în cadrul neo art connect