Events Archive - Page 13 of 31 - Teatrelli

Rezultat call performeri – proiectul „The Others”

În urma call-ului lansat pentru proiectul „The Others” (concept: Ioana Păun), ne bucurăm să anunțăm echipa de performeri: Ruxandra Hule, Alex Chindriș, Ana-Maria Pop.

Le mulțumim mult tuturor celor 31 de actori/performeri care s-au înscris!

”The Others / Ceilalți” este o suită de performance-uri 1:1 (un performer și un spectator) care relevă modul în care ne poziționăm în relație cu ceilalți în contexte afective. Performance-urile se petrec în două locații și în spațiul public dintre ele: Teatrelli și Goethe Institut București. Prima serie de reprezentații este programată în zilele de 22, 23 și 25 septembrie. Vom reveni curând cu detalii!

Echipa proiectului mai este formată din: Ioana Păun (concept), Synne Genzmer (curator – a făcut, timp de cinci ani, parte din echipa de curatori a Kunsthalle Vienna), Grig Burloiu (coder și compozitor), Biatrice Cozmolici (manager de proiect).

”The Others” este produs în parteneriat cu creart/Teatrelli, Goethe Institut București și Forumul Cultural Austriac și co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național.

Căutăm spectatori-voluntari pentru filmarea spectacolului „Maria de Buenos Aires”

Maria de Buenos Aires” este o explozie de culoare, magie, senzualitate și tango, în acordurile muzicii lui Astor Piazzolla și într-un decor care recreează atmosfera decadentă a orașului Buenos Aires de la începutul secolului 20. 

Acest spectacol-eveniment ce poartă semnătura inconfundabilă a lui Răzvan Mazilu va fi filmat în zilele de 7 și 8 septembrie. Căutăm 30 de spectatori-voluntari care să ne fie alături în această experiență unică, participarea fiind necesară pe tot parcursul filmărilor.

Așadar, dacă vrei să fii parte din povestea unuia dintre cele mai apreciate spectacole din București sau dacă vrei să descoperi cum se desfășoară filmările unei producții de musical, în regia unicului Răzvan Mazilu, te invităm să ne scrii la adresa teatrelli@creart.ro, până pe 31 august. 

Filmările vor avea loc la Teatrelli (Piața Lahovari nr. 7) și se vor desfășura în intervalul orar 12 – 21, atât în data de 7, cât și în data de 8 septembrie, participarea fiind necesară în ambele zile de filmare.

„Maria de Buenos Aires” reunește o distribuție de excepție și orchestră live. Spectacolul îi are în rolurile principale pe Ana Bianca Popescu, Gheorghe Visu și Lucian Ionescu și se bucură de participarea lui Emy Drăgoi la acordeon. Decorul este imaginat de Dragoș Buhagiar, cel mai premiat scenograf român.

Pentru rolul „Mariei”, Ana Bianca Popescu a fost nominalizată la premiul UNITER 2022 pentru cea mai bună actriţă în rol principal. Tot în acest an, Răzvan Mazilu a fost distins cu Premiul special UNITER pentru dezvoltarea spectacolului de musical în România.

Urban GIF Show

Ce înseamnă viața și rutina urbană, prin ochii unuia dintre cei mai renumiți coregrafi români, într-o producție inovatoare Teatrelli.

Florin Fieroiu – regizor și coregraf, Vlaicu Golcea – compozitor și performer;

Cristina Milea – scenograf, Elise Wilk – dramaturg și Ioana Ilaș-Bodale – artist vizual;

alături de o echipă special aleasă de performeri: Nicoleta Lefter, Alexandra Mihaela Dancs / Simona Dabija / Paul Cimpoieru / Denis Bolborea / Eliza Trefaș / Sergiu Diță;

aprofundează relația noastră cu orașul în care trăim și felul în care corpul se manifestă în noile metropole, într-o producție marca Teatrelli care își propune să valorizeaze creatorii independenți și să provoace publicul.

URBAN GIF SHOW este un spectacol inovator despre oraș (implicit despre București) și despre felul în care corpul se manifestă în el. Pornind de la doi termeni contemporani și două practici celebre deja, inclusiv în comportamentul social media, repere între care ne ducem viața din ce în ce mai des – jpeg și GIF –, spectacolul recontextualizează rolul corpului uman, mișcarea și esența într-o înlănțuire de combinații artistice și tehnice unice.

Publicul va redescoperi, cu alți ochi, gesturi pe care le facem ca rutină a traiului în oraș, acțiuni care își găsesc originile în cele mai simple și aparent banale activități cotidiene, recompuse și reformulate dintr-o perspectivă artistică unică.

Un nou tip de experiență performativă, cu un instrument specific programelor de animație

În contextul unei necesități a valorizării artiștilor români independenți și a abordărilor contemporane pe scenele românești, URBAN GIF SHOW aduce un nou tip de experiență performativă pe scena culturală bucureșteană, utilizând o practică artistică nouă – neutilizată până în prezent – inspirată din instrumentarul de lucru specific programelor de animație –secvențatorul, acesta devenind în spectacol un instrument virtual de lucru, ca un fel de auto-programare corporală.

Astfel, noua producție Teatrelli își propune să fie un adevărat laborator de cercetare artistică, rezultatul acestui demers fiind un spectacol care oferă îndeajuns de multe tipuri de expresie, astfel încât fiecare tipologie din public să poată rezona cu cel puțin un element din ceea ce vede/aude/simte.

Libertate și provocare pentru spectacor

Spectatorul nu primește un mesaj de tip narativ, concret, ci i se expun multe idei, asemeni unui puzzle sau unor ferestre specifice softurilor IT care se deschid și se suprapun, exprimate in imagini sau micro-acțiuni, asamblate într-un context non-narativ.

Astfel, publicul este provocat să redescopere și să chestioneze identitatea urbană, într-un carusel vizual plin de surpriză, mișcare și poezie urbană.

Expresia comună a două generații de artiști

URBAN GIF SHOW este expresia comună a cel puțin două generații de artiști români, dintre care unii au marcat în mod decisiv spațiul cultural contemporan:

Florin Fieroiu (concept), Vlaicu Golcea (muzică) Cristina Milea (scenografie), Elise Wilk (poeme urbane), Ioana Ilaș-Bodale și Mircea Ilaș (video și grafică).

Performeri: Nicoleta Lefter, Alexandra Mihaela Dancs / Simona Dabija / Paul Cimpoieru / Denis Bolborea / Eliza Trefaș / Sergiu Diță.

Distribuția spectacolului a fost selectată în urma unui atelier-casting la care s-au înscris peste 150 de actori și dansatori.

Spectacolul s-a clasat pe locul 4 în topul celor mai bune 10 spectacole din București, din 2019, într-un clasament realizat de revista „Zile și Nopți”: https://www.zilesinopti.ro/articole/28413/care-a-fost-spectacolul-anului-2019-in-bucuresti

*Prețul unui bilet este de 40 lei + taxe.

Expoziția „Reconnecting the City” la Galeria creart

După TimișoaraSibiu și Cluj-Napoca, expoziția itinerantă a Anualei de artă și știință Neo Art Connect –  RECONNECTING THE CITY – poate fi vizitată acum și în București, la Galeria creart, până pe 27 august. Expoziția pornește de la o instalație vizuală derivată din spectacolul-aplicație THE WALKS al multipremiatului colectiv de teatru Rimini Protokoll din Berlin, în co-producție cu creart/TEATRELLI și în parteneriat cu Goethe-Institut din București.

Artiști: Anca Boeriu, Alexandru Cînean, Cosmin Paulescu 
Curatori: Roxana Lăpădat, Andreea Sandu

Proiectul curatorial are ca punct de plecare de la tema Anualei de Artă și Știință – reconectarea – și a fost gândit ca o punte între tipuri diferite de manifestări artistice, între artiști și între publicul divers al orașelor în care  a fost itinerat: Timișoara, Sibiu (în cadrul Festivalului Internațional de Teatru – FITS), Cluj-Napoca și București.

Tineri artiști din Timișoara, Sibiu și Cluj-Napoca au fost invitați să parcurgă cele 10 Plimbări ale spectacolului experimental – aplicație „The Walks” by Rimini Protokoll (o co-producție creart/Teatrelli, în parteneriat cu Goethe-Institut București) și să-și descopere orașul din perspectivă performativă, experiențele lor (materializate în fotografii pe care aplicația te invită să le faci) fiind încapsulate într-o instalație creată de Cosmin Paulescu (Cozo), sub forma unor hărți.

Artiști fotografi – instalația THE WALKS
Timișoara: Andreea Băban, Ioana Cionte, Felix Cionte, Peter Horațiu, Timotei Hotea,  Loredana Ilie Georgiana Șleam, Alexandra Ștefan, Alexandru Știube, Cristian Răzvan Uță
Sibiu: Andreea Bena, Raluca Elena Coșăreanu, Alexandra Dogaru, Cristina Fău,      Horia Fedorca, Maya Goia, Ilie Mitrea, Sergiu Pavălă, Andrei Popa, Paula Prade
Cluj-Napoca: Lucia Codreanu, Gabriela Jilav, Virgil Puiac, Elena Waldorf
București: Fotografii oficiale ale versiunii în limba română a spectacolului-aplicație THE WALKS by Rimini Protokoll. Foto: Bogdan Botofei

Parte din instalație sunt și lucrările concepute de artistul sibian Alexandru Cînean, prezentate în cadrul expoziției EYE SB-YOU! (FITS 2021) și recontextualizate pentru proiectul „Reconnecting the City”. Ochii pictaţi în lucarnele caselor din Sibiu, prin care orașul a devenit spectator al propriilor istorii, vor adăuga noi istorii și imagini, dintr-o altă perspectivă: atunci înregistrau în mod direct și ca un „spectator” obiectiv viața orașului, acum devin „spectatori” subiectivi care înmagazinează amintiri prin intermediul unei experiențe performative indirecte – „The Walks”.  

Perspectiva este completată de „oamenii” artistei Anca Boeriu, care dau glas orașului prin „prezență”, dar și prin intermediul unei instalații audio: Te uiți împrejur, privești, asculți, simți. Este relația ta de iubire cu orașul. Atunci te întrebi dacă oamenii locuiesc orașul sau se lasă locuiți de acesta.

Proiectul expozițional face parte din Anuala de Artă și Știință – Neo Art CONNECT (NAC), prima platformă națională, rețea și anuală de artă și știință, inițiată de Galeria Galateca și Asociația Culturală Neo Art România și dezvoltată în parteneriat cu BRD Groupe Société Générale, având ca partener strategic Fundația 9. Platforma și-a început manifestările artistice pe 18 mai cu o expoziție intitulată RECONECTARE care a oferit vizitatorilor oportunitatea de a vedea cele cinci proiecte câștigătoare ale burselor oferite în cadrul programului de BRD Groupe Société Générale, în ediția pilot Neo Art CONNECT, desfășurată în toamna anului 2022. 

Foto credits: Dragoș Toader, Răzvan Mihalachi

DUAL, un performance despre prietenie

Concept: Leta Popescu, Bogdan Spătaru, Florin Fieroiu

Performeri: George Albert Costea,  Mihaela Velicu, Vlad Udrescu

DUAL este un performance teatral, non-verbal, cu o poveste pretext pentru căutările artiștilor: trei prieteni foarte buni se întâlnesc să gătească împreună un desert. Ceea ce este, aparent, senin și natural, începe să pulseze pe dedesubt. Artiștii traduc prin interacțiunea cu obiectele unei bucătării stările opuse prieteniei. Ce se întâmplă când dispare încrederea? Apare îndoiala. Ce se întâmplă când dispare siguranța? Apare frica.

DUAL este o invitație la a privi prietenia dincolo de clișeu și, totodată, o formă de căutare a mijloacelor de expresie artistică. 

Puncte de pornire și inspirație au fost Erwin Wurm și Csilla Klenyánszki, artiști conceptuali – dar cu umor – care analizează cotidianul prin sculpturi umane de un echilibru fragil.

Durata: 70 minute

Premiera etapei finale: 29, 30 și 31 iulie 2022.

O producție creart/Teatrelli din seria spectacolelor / performance-urilor work in progress.

* Prețul unui bilet este de 30 lei + taxe de ticketing

DUAL, un performance despre prietenie

Performeri: George Albert Costea,  Mihaela Velicu, Vlad Udrescu

DUAL este un performance teatral, non-verbal, cu o poveste pretext pentru căutările artiștilor: trei prieteni foarte buni se întâlnesc să gătească împreună un desert. Ceea ce este, aparent, senin și natural, începe să pulseze pe dedesubt. Artiștii traduc prin interacțiunea cu obiectele unei bucătării stările opuse prieteniei. Ce se întâmplă când dispare încrederea? Apare îndoiala. Ce se întâmplă când dispare siguranța? Apare frica.

DUAL este o invitație la a privi prietenia dincolo de clișeu și, totodată, o formă de căutare a mijloacelor de expresie artistică. 

Puncte de pornire și inspirație au fost Erwin Wurm și Csilla Klenyánszki, artiști conceptuali – dar cu umor – care analizează cotidianul prin sculpturi umane de un echilibru fragil.

Durata: 70 minute

Premiera etapei finale: 29, 30 și 31 iulie 2022.

O producție creart/Teatrelli din seria spectacolelor / performance-urilor work in progress.

CRONICI

Spectacolul Letei Popescu mi-a readus aminte de ce iubesc teatrul: pentru că este artă, înainte de orice artă. Iar asta nu poate face oricine! – Nona Rapotan în Bookhub.ro

Un spectacol extrem de fiziologic având în centrul sistemului spectacular corpul cu propriile sale fantasme, cu o energie răvășitoare, transmisibilă și incitantă. Dacă ne gândim că regizorul Peter Brook a considerat performance-ul cel mai fertil, dacă nu şi unicul teren de experimentare, spectacolul de la Teatrelli poate constitui un sensibil omagiu. – Alina Maer în Scene și cuvinte

Pretențios, dar carne vie, DUAL este un powerplay de tensiuni și de frecvențe înalte, de la început până la final. – Raluca Cîrciumaru în revista „Teatrul azi”

O experienţă artistică îndrăzneaţă, care, cu siguranţă, te smulge din balamalele ruginite ale confortului. Conceptul semnat de Leta Popescu, Bogdan Spătaru şi Florin Fieroiu, inspirat din opera lui Erwin Wurm și a Csillei Klenyánszki, are îndrăzneala de a contesta sinceritatea prieteniei şi candoarea repunerii în dicuţie a limitelor comunicării profunde dintre cei care formează cercul cel mai strâns de încredere. – Alina Epîngeac în d’E-pîn-geac

Dual este produs într-un program de performance-uri work in progress, în care explorarea unor formule și limbaje noi este partea esențială, iar o a doua etapă, în care rezultă un produs artistic viabil pentru a fi reprezentat ca spectacol, nu este neapărat obligatorie. Acest aspect, de cercetare a unor limbaje performative fără presiunea rezultatului este un atu al programului de la Teatrelli (la noi sunt prea puține contexte care să ofere artiștilor spațiu de cercetare și încercare a unor formule performative noi). – Oana Stoica în Scena9

O nebunie îngrozitoare și perfectă. Un performance în detaliu, cu tensiuni greu de tradus în cuvinte, într-un timp suspendat, cu trei protagoniști și o poveste. Și eu cu ei. În aceeași poveste. – Georgiana Ene în LiterNet

Mihaela, George și Vlad sunt impresionanți pe bază de capacitate de efort & expresivitate corporală & facială, eleganță & precizie a mișcărilor, comunicare & coordonare. Când mai vorbește cineva despre pregătirea fizică și joacă de-a / cu trupul a actorilor români, eu zic să declare, mai întâi, dacă a văzut sau nu Dual-ul. – Mihai Brezeanu în LiterNet.ro

Privitor ca la teatru: despre arta de a descoperi scena și lumea

„Ce înseamnă a fi spectator? Există o artă de a privi ca la teatru? Fiecare dintre noi putem încerca să urmărim un spectacol – al lumii, al scenei, al fiecărei zile – însă nu oricine pătrunde taina de a descoperi un univers prin actul participării, prin prezență. Prin sacrificiu, chiar. De multe ori considerată o postură pasivă, un fel de neutralitate asumată fără voie, condiția spectatorului este însăși esența teatrului. Nici cuvintele dramaturgilor, nici ideile regizorilor, nici măcar jocul actorilor nu ar avea sens fără talentul de a privi și de a asculta al celor care nu se simt acasă cu adevărat decât acolo, în întunericul tandru al unei săli. Acolo și nicăieri altundeva. Despre puterea de a iubi scena fără a râvni la luminile rampei, despre savoarea posturii misterioase a celui care aplaudă fiindcă știe de ce, se vorbește prea puțin. Și e nedrept.

O ediție a Dialogurilor noastre care vă este dedicată – dumneavoastră, fiecăreia și fiecăruia dintre spectatorii teatrului, umbrele discrete rămase peste fotoliile elegante sau în scaunele simple din nenumărate spații ale miracolului. Ce amintiri se păstrează în noi după atâtea spectacole văzute? Ce urme lasă ele în gândurile și sufletele noastre? De ce ne place așa de mult să fim privitori la teatru și ca la teatru? Asemenea subiecte au fost discutate alături de patru invitați speciali, spectatori de elită ai acestor timpuri: E.S. David Saranga (Ambasadorul Israelului la București), Gilda Lazăr (Organizatoarea Întâlnirilor JTI), Andreea Sandu (Fondatoarea și curatoarea Galeriei de artă contemporană și design GALATECA) și Tudor Giurgiu (Regizor de film și Președintele Festivalului Internațional de Film Transilvania TIFF). Împreună, vom sărbători Ziua Mondială a Spectatorului – fără anunțuri pompoase și mesaje oficiale, dar cu încrederea că o merităm pe deplin. Fiecare. Împreuna.” –  Octavian Saiu

În contextul acestei ediții a Anotimpurilor dialogului despre teatru a avut loc și lansarea a două volume semnate de Octavian Saiu: „Arta de a fi spectator” (Colecția Yorick – Editura Nemira, București) și „Phèdre. D’Euripide à Racine, de Sénèque à Sarah Kane” (Lansman Editeur, Bruxelles).

 

DUAL, un performance despre prietenie

Concept: Leta Popescu, Bogdan Spătaru, Florin Fieroiu

Performeri: George Albert Costea,  Mihaela Velicu, Vlad Udrescu

DUAL este un performance teatral, non-verbal, cu o poveste pretext pentru căutările artiștilor: trei prieteni foarte buni se întâlnesc să gătească împreună un desert. Ceea ce este, aparent, senin și natural, începe să pulseze pe dedesubt. Artiștii traduc prin interacțiunea cu obiectele unei bucătării stările opuse prieteniei. Ce se întâmplă când dispare încrederea? Apare îndoiala. Ce se întâmplă când dispare siguranța? Apare frica.

DUAL este o invitație la a privi prietenia dincolo de clișeu și, totodată, o formă de căutare a mijloacelor de expresie artistică. 

Puncte de pornire și inspirație au fost Erwin Wurm și Csilla Klenyánszki, artiști conceptuali – dar cu umor – care analizează cotidianul prin sculpturi umane de un echilibru fragil.

Durata: 70 minute

Premiera etapei finale: 29, 30 și 31 iulie 2022.

O producție creart/Teatrelli din seria spectacolelor / performance-urilor work in progress.

* Prețul unui bilet este de 30 lei + taxe de ticketing

Maria de Buenos Aires

„Maria de Buenos Aires” poartă semnătura inconfundabilă a lui Răzvan Mazilu, promotor al musicalului în România, într-un decor imaginat de Dragoș Buhagiar, cel mai premiat scenograf român.

Pe muzica lui Astor Piazzolla și libretul lui Horacio Ferrer, spectacolul îi are în rolurile principale pe Gheorghe Visu, Ana Bianca Popescu și Lucian Ionescu și beneficiază de participarea lui Emy Drăgoi la acordeon.

În viziunea scenografică a lui Dragoș Buhagiar, spațiul Teatrelli este cu totul reinventat și recreat în spiritul și atmosfera poetică și decadentă a orașului Buenos Aires de la începutul secolului 20.

„Încă nu am ajuns la Buenos Aires. Plănuisem o călătorie anul trecut, dar nu a fost să fie, cum nu au fost să fie multe altele. Așa că am adus pe scenă un Buenos Aires imaginat din toate clișeele și locurile comune știute, pe care le-am dinamitat, le-am întors pe dos și le-am livrat, sper, în cel mai seducător mod cu putință. Un Buenos Aires inspirat din lecturile din García Márquez și Borges (o fotografie destul de cunoscută a poetului aproape orb, sprijinit melancolic în baston, stă la baza Spiritului, personaj interpretat de Gheorghe Visu)”, mărturisește Răzvan Mazilu.

Maria de Buenos Aires
Muzica:
Astor Piazzolla Libretul: Horacio Ferrer

Regia, coregrafia și costumele: Răzvan Mazilu

Decorul: Dragoș Buhagiar

Maria: Ana Bianca Popescu
Spiritul:
Gheorghe Visu
Flașnetarul, Visătorul, Bătrânul Hoț, Primul Analist, Preotul:
Lucian Ionescu
Cu participarea lui Emy Drăgoi la acordeon

Corul: Bogdan Iacob, Andrei Mărcuță, George Vasile

Dirijor: Mihai Murariu
Orchestra:
Mihai Murariu – pian; Ioana Văleanu – percuție; Cristina Hîrjanu – flaut; Diana Ciudin – vioara I; Bianca Drăgoi – vioara a II-a; Alessia Drăgoi – vioara a III-a; Larisa Retegan – viola; Mihail Grigore – violoncel; Iacob Artin Panighiant – contrabas.

Light design: Ștefan Vasilescu
Pregătirea muzicală
: Maria Alexievici
Coregrafie tango argentinian:
Daniel Măndiță
Corepetitor
: Mihai Murariu
Coordonarea muzicală a orchestrei:
Corina și Alexei Țurcan
Make-up Artist:
Mădălina Ghizdeanu
Traducerea din limba spaniolă:
Albert Denn Adaptarea versurilor pe muzică: Alex Ștefănescu Documentarea pentru traducere: Anne Marye Sima și Daniel Măndiță   Afiș realizat de Romana Țopescu și Dragoș Trăistaru Grafica programului de sală: Sabina Spatariu

Spectacolul nu este recomandat persoanelor sub 16 ani.

Durata: 90 minute

Foto: Andrei Gîndac

DUȘMĂNIE V.2.0 în cadrul FESTIVALULUI INTERNAȚIONAL DE TEATRU DE LA SIBIU

Dușmănie v.2.0. E ceva vindecător în a le da oamenilor un obiect al urii lor”, unul dintre cele mai apreciate spectacole Teatrellieste selectat în cadrul prestigiosului Festival Internațional de Teatru de la Sibiu (FITS), unde va fi prezentat pe 28 iunie, de la ora 19:00, la Teatrul GONG – Sala etaj.

Spectacol interdisciplinar, cu o puternică componentă video, „Dușmănie v.2.0. E ceva vindecător în a le da oamenilor un obiect al urii lor” chestionează cât este adevăr și cât este ficțiune în genul de film documentar și explorează ce se întâmplă la nivel individual atunci când poveștile complicate sunt prezentate public într-o manieră simplificată sau chiar manipulatoare.

„Dușmănie v.2.0” aduce în prim plan trei personaje contradictorii, legate între ele de un trecut traumatic: Ioana (Mihaela Teleoacă), membră a fostei securități, logopedul lui Nicolae Ceaușescu și omul din spatele rostirii discursurilor dictatorului, care ajunge să devină personaj principal al unui film documentar semnat de Alina (Oana Pușcatu). Între cele două se aflăAndrei (Alex Mirea), nepotul Ioanei, un tânăr plin de talent artistic, însă marcat de un parcurs anti-social și de singurătate, fiind crescut exclusiv de către bunica sa. Totul ia o turnură neașteptată când filmul documentar realizat de Alina câștigă un premiu important. În urma vizibilității și atenției pe care evenimentul o generează, viața celor trei personaje se schimbă definitiv, iar publicului i se dezvăluie trecutul traumatic care le leagă.

Dușmănie v.2.0. E ceva vindecător în a le da oamenilor un obiect al urii lor
Text și regie: Gabriel Sandu
Cu: Mihaela Teleoacă, Oana Pușcatu, Alex Mirea
Video: Ana Cârlan
Decor: Raluca Alexandrescu  
Muzică: Xenti Runceanu
Lumini: Ștefan Vasilescu