Events Archive - Page 27 of 31 - Teatrelli

Cacealmaua – ANULAT

de Rodica Popescu Bitănescu

„Cacealmaua” este o comedie spumoasă, de mare actualitate, cu un dialog inteligent, care te face să râzi, dar și să meditezi în același timp.


„Banul – cea mai vândută și cumpărată marfă, dar și cea mai scumpă. Credeți oare că banul poate rezolva totul? Sunteți siguri de banii dumneavoastră? Răspunsul îl aflați la spectacolul Cacealmaua. Vreți să uitați de necazuri? Vreți să râdeți și să vă binedispuneți? Veniți la Cacealmaua!” – Rodica Popescu Bitănescu

Cacealmaua este o producție Teatrelli.

Data premierei: 9 iunie 2018

Durata: 90 de minute

Cu: Rodica Popescu Bitănescu, Tomi Cristin, Silviu Biriș, Alina Tomi, Fulvia Folosea

Scenografia: Vladimir Turturică

Regia: Rodica Popescu Bitănescu

Matei Ioachimescu & PERCUSSIONescu

Turneul Național ”Legends”: Classic Rock Meets Contemporary Classics

În perioada 26 martie – 9 aprilie 2020, flautistul Matei Ioachimescu și PERCUSSIONescu (Irina Rădulescu – marimbă, Răzvan Florescu – vibrafon) vor porni în turneul național “Legends”, proiect în cadrul căruia vor susține concerte în 12 orașe din România. Singurul concert de la București este programat la TEATRELLI, în data de 9 aprilie, de la ora 19.00.

“Legends” aduce publicului din România o nouă perspectivă asupra clasicilor muzicii rock, ”trecuți” prin filtrul unor interpreți de muzică clasică, la trei instrumente cu o sonoritate specială.

Led Zeppelin, Metallica, Iron Maiden, Aerosmith, Nirvana, Depeche Mode, King Crimson, Deep Purple sunt doar câteva dintre marile ”legende” prezentate într-un program electrizant de cea mai înaltă ținută. Cu un concept în care Classic Rock Meets Contemporary Classics, “Legends” este un proiect inovator, atractiv și emoționant deopotrivă, fiind dezvoltat alături de compozitori contemporani români și străini, pentru o formulă camerală unică în România – flaut, marimbă și vibrafon.

Compozitorii care se vor alătura proiectului “Legends” sunt: Jorge Rojas (compozitor venezuelean, colaborator al celebrei orchestre Simon Bolivar), Margareta Ferek-Petric (compozitoare austriaco-croată, director al Music Biennale Zagreb, câștigătoare a Premiului Orașului Viena și a altor numeroase premii) Sabina Ulubeanu (compozitoare prolifică, director al InnerSound New Arts Festival, recent prezentă cu lucrarea simfonică #justacomposer  în cadrul Festivalului George Enescu 2019), Jacob Elkin (compozitor din New York, prezent în mari festivaluri internaționale de muzică contemporană), Mihai Măniceanu (compozitor și pianist multipremiat, profesor asistent la Universitatea de Muzică din București), Gabriel Mălăncioiu (profesor de compoziție la Universitatea de Vest din Timișoara, cu lucrări interpretate de către ansambluri prestigioase în întreaga lume) și  Andrei Petrache (Premiul de Creativitate acordat de către UNATC și ARCUB în 2018, compozitor și interpret de muzică contemporană, dar și de cross-over sau world music).

Matei Ioachimescu – flaut

Celebrul compozitor finlandez Kalevi Aho afirma despre Matei Ioachimescu: „Face parte dintre cei mai mari flautiști pe care i-am ascultat.” Matei Ioachimescu este recunoscut pentru interpretările repertoriului baroc, modern, dar și pentru recitaluri cross-over, susținând o activitate concertistică impresionantă. Este absolvent al Universității de Muzică din Viena, oraș în care s-a și stabilit. De-a lungul carierei sale a obținut mai multe importante distincții și burse (precum cele de la Fundația Thyll-Dürr sau Yehudi Menuhin Foundation), a colaborat cu unii dintre cei mai interesanți muzicieni internaționali și a concertat pe renumite scene din Europa și Japonia, precum: Konzerthaus Wien, Ateneul Român, Conservatorio Santa Cecilia, Budapest Music Center sau Suntory Hall. Albumul de debut, intitulat “Lumiere” și realizat în colaborare cu pianista Cătălina Butcaru, este considerat de către criticii de specialitate un produs de referință pentru aceste două instrumente. Ca solist prezintă atât concerte clasice, cât și prime audiții ale unor compozitori contemporani, alături de orchestre filarmonice din țară și din străinătate. Pentru activitatea sa intensă și calitatea înaltă a proiectelor susținute, i-a fost încredințat titlul de “Ambasador al Integrării” în anul 2013 de către Ministerul de Externe al Austriei. Este invitat ca membru al juriului în competiții internaționale și susține workshop-uri în Austria, Japonia, Ungaria, România și Croația.

www.mateiioachimescu.com

PERCUSSIONescu (Irina Rădulescu – marimbă, Răzvan Florescu – vibrafon)

Versatilitatea, sensibilitatea, virtuozitatea și interesul permanent pentru inovație sunt elementele care definesc PERCUSSIONescu, singura formație camerală de percuție din România înființată în anul 2016 de către tinerii muzicieni Irina Rădulescu și Răzvan Florescu. Inițiativa celor doi are ca fundament pasiunea comună pentru muzica de cameră și totodată pentru muzica nouă, precum și afinitatea pentru instrumentele melodice, respectiv vibrafonul și marimba, două dintre cele mai sofisticate și spectaculoase instrumente de percuție. Muzica lor se află la granița a trei stiluri distincte: clasic, jazz și clasic-contemporan.

www.connectarts.ro/proiecte/duo-irina-radulescu-razvan-florescu/

Privește cerul…

Breakdance și teatru-dans.

Există oare o alăturare mai surprinzătoare?

În viteza mediului urban, în agitația vieții de birou din care adesea nu mai reușim să ne desprindem pentru a ne putea bucura de lucrurile simple – un spectacol ne face o invitație.
Când ceea ce înseamnă rutina zilnică ne sugrumă, iar tehnologia devine indispensabilă, dar în același timp acapartoare – un artist ne spune:

Privește cerul…

Bogdan Bolohan și-a început cariera chiar ca dansator de breakdance pe străzile Bucureștiului. Astăzi, a devenit coregraful uneia dintre cele mai de succes emisiuni din țară, „Românii au talent!”. Și a reușit să pună împreună într-un spațiu cult streetdance-ul și teatrul și să armonizeze cele două sfere culturale într-un mod absolut unic.

Privește cerul…, noua producție semnată Bogdan Bolohan, aduce pe scena Teatrelli această combinație inedită: mișcări de breakdance pe un fundal sonor de muzică clasică și videoproiecții. Totul într-un spectacol de teatru-dans cu un suflu proaspăt și un mesaj extrem de actual.

În crearea spectacolului, Bogdan Bolohan s-a lăsat inspirat de mesajul artistului român care – deși își păstrează anonimatul – a reușit să cucerească atât Bucureștiul, cât și Parisul cu îndemnul său simplu, devenit viral, scris pe ziduri părăsite, pereți de clădiri: privește cerul… / regarde le ciel…

Privește cerul… este o producție Teatrelli.

Data premierei: 30 iunie 2019

Durata: 60 de minute

Cu: Bogdan Bolohan, Cristina Diatcu, Cristian Dragoș Roșu, Laurențiu Ioan Ioanovici, Bogdan Zamfir, Bogdan Pleșa, Carla-Nicole Munteanu

Regie, concept și coregrafie: Bogdan Bolohan

Scenografie: Bogdan Bolohan

Light design: Ștefan Vasilescu

Dușmănie

E ceva vindecător în a le da oamenilor un obiect al urii lor

Rodica Mandache, István Téglás și Edith Alibec într-un spectacol complex despre dedesubturile realizării unui film documentar, la Teatrelli

„Dușmănie. E ceva vindecător în a le da oamenilor un obiect al urii lor”, scris și regizat de Gabriel Sandu, este un spectacol interdisciplinar despre nevoia de intimitate, apartenență și dorința de a controla povestea despre noi înșine, pe care o lăsăm mai departe celorlalți.

Spectacolul aduce în prim plan trei personaje contradictorii, legate între ele de un trecut traumatic.

Alina (Edith Alibec), o tânără documentaristă ambițioasă, pentru care nu există limite când vine vorba despre propriul film, realizează că are un subiect de neratat atunci când o întâlnește pe Ioana (Rodica Mandache), o membră a fostei securități, care face, cu seninătate, afirmații halucinante în fața camerei de filmat, dar și pe nepotul acesteia, Andrei (István Téglás), un copil bătrân, cu mult talent artistic, care trăiește cu totul izolat lângă bunica lui.

Lucrurile iau o turnură neașteptată atunci când filmul câștigă o vizibilitate masivă, iar viața celor trei personaje va fi schimbată definitiv.

Cu o puternică componentă video, spectacolul chestionează cât este adevăr și cât este ficțiune în genul de film documentar și explorează ce se întâmplă la nivel individual atunci când poveștile complicate sunt prezentate public într-o manieră simplificată sau chiar manipulatoare.

Text și regie: Gabriel Sandu

Cu: Rodica Mandache, Edith Alibec și István Téglás (cu apariția specială a regizoarei de film documentar Mona Nicoară)

Producție video: Ana Cârlan
Scenografie: Raluca Alexandrescu
Muzica: Xenti Runceanu
DOP filmare: Mihai Ionescu
Lumini: Ștefan Vasilescu

O co-producție Teatrelli

Video Credits și mulțumiri pentru înregistrări Revoluție: Andrei Ujică (Videogramele unei revoluții).

Producție co-finanțată de AFCN. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finațării.

*Prețul unui bilet este de 40 lei + taxe.

Vioara lui Enescu 2020

Gabriel Croitoru – vioara

Horia Mihail – pian

Turneul Vioara lui George Enescu revine în 2020 cu un prim recital al anului, exclusiv Beethoven, programat pe 20 martie, ora 19, la Teatrelli.

Gabriel Croitoru, violonistul care are privilegiul de a cânta pe vioara Guarneri del Gesu – supranumită „Catedrala” – pe care a cântat George Enescu (instrument pus la dispoziție și aflându-se în patrimoniul Muzeului Naţional „George Enescu”) şi pianistul Horia Mihail vor cânta în 2020 în România şi în întreaga lume, programul recitalurilor având în centru celebrele sonate pentru vioară şi pian de Ludwig van Beethoven, a căror integrală o vor finaliza în toamnă la Sala Radio, sub semnul aniversării Beethoven 250.

Inclasificabil în interiorul propriei sale creaţii, Beethoven este în aceaşi situaţie dacă ne raportăm la categoriile istorice. Clasic sau romantic? Beethoven pare să depăşească fără greutate aceste alternative în care încercăm să-l închidem. La hotarele a două universuri spirituale, creaţia lui se sustrage, prin natura ei, istoriei: singulară, permanent aflată în prezent, această creaţie este modernă, defineşte, clarifică, concretizează noţiunea însăşi de modernitate – noţiune pe care, la rândul său, omul modern o explică, o recreează, o modelează în limbajul lui propriu. În dialogul pe care fiecare generaţie, fiecare individ îl are cu opera beethoveniană, aceasta se arată mai actuală şi mai inovatoare ca niciodată.

A trecut peste un secol de când George Enescu străbătea ţara în timpul Primului Război Mondial alături de vioara sa, pentru a-şi duce muzica către cei bolnavi, răniți în război, oameni aflați în necazuri și nevoi.

Același instrument – grație altruismului lui Gabriel Croitoru, violonistul care a câștigat prin concurs dreptul de a cânta la „Catedrala”, cum este denumită celebra vioară construită de marele Guarneri del Gesu – participă la aceeași nobilă misiune: aceea de a duce muzica în întreaga țară, acolo unde este mai mare nevoie de ea.

Dacă la primele ediţii sondam teritoriul virgin al căminelor culturale din sate aflate în cele mai îndepărtate colţuri ale României, unde sunetul muzicii clasice nu ajunsese niciodată, au fost mai apoi turnee în care vioara lui Enescu a mers în căutarea pianelor călătoare lăsate în diferite oraşe ale ţării de Horia Mihail şi, evident, la Sala Radio, dar și în săli de concerte din Beijing, Londra, Spania sau Portugalia. Iar în 2020 proiectul se pregăteşte să ajungă la Tokyo.

PROGRAM MUZICAL

Beethoven 250

Ludwig van Beethoven: Sonata pentru vioară şi pian nr. 1, op. 12 în Re major

Ludwig van Beethoven: Sonata pentru vioară şi pian nr. 5 op. 24 în Fa major – „Primăvara”

+++ PAUZA+++

Ludwig van Beethoven: Sonata pentru vioară şi pian nr. 9 op. 47 în La major  – „Kreutzer”

Ziya Azazi & Claudio Bettinelli: Performative Lecture ”Kismet”

Coregraful și dansatorul Ziya Azazi, alături de compozitorul și performerul Claudio Bettinelli vor prezenta, în premieră la Teatrelli, spectacolul Kismet sub forma de performative lecture, reunind astfel atât partea de performance, cât și o importantă componentă explicativă despre cum au construit spectacolul.

Evenimentul se va desfășura în limba engleză, adresându-se atât oamenilor de teatru din zona dansului, a teatrului-dans și a muzicii, cât și publicului larg, pasionat de spectacolul de teatru și dans contemporan.

Kismet a avut premiera la Portimao (Portugalia), în mai 2018. În construirea spectacolului, care pornește de la Bolero-ul lui Ravel, Ziya Azazi și Claudio Bettinelli au încercat să dea naștere unui dialog experimental între corp, mișcare și sunet, folosind o paleta largă de medii: de la echipamente primitive până la procesoare digitale de sunet de ultimă generație.

Inspirat de abordarea coregrafică minimalistă a lui Maurice Béjart, atunci când a pus în scenă Bolero-ul lui Ravel, Ziya Azazi aduce în ”Kismet” propriul său vocabular coregrafic, încercând, totodată, să contribuie la crearea unui nou limbaj – un limbaj în care deconstrucția muzicii se realizează în corespondență cu mișcările corpului.

Kismet: https://www.youtube.com/watch?v=PuqdeOKG3zo

Despre Ziya Azazi

Ziya Azazi s-a născut în 1969 în Antakya (Turcia), iar din 1994 s-a stabilit în Viena. În 1999 a primit o bursă danceWEB, fiind, totodată, desemnat de către Ballet International Magazine drept „cel mai remarcabil dansator al anului în Austria”.

Între 2000 și 2002 a colaborat cu Wiener Volksoper (Austria), Theaterhaus Stuttgart (Germania) și Grand Théatre de Genéve (Elveția). În 2004 a lucrat cu Jan Fabre/Troubleyn, iar între 2005 și 2007 a făcut parte din proiectul „d’Orient” al Compagnie Thor.  De asemenea, a colaborat cu numeroși artiși  de renume, precum: Cem Ertekin, Aydin Teker, Sebastian Prantl, Philippe Arlaud, Anne-Marie Gros, Ismael Ivo, Marcia Haydee, Yoshi Oida sau Thierry Smits. Printre festivalurile la care a participat se numără: Liteside, Amsterdam; Danse en Ville, Bruxelles-Luxemburg; KIT, Copenhaga; Polyzentral, Hamburg; I-DANS Solists, Istanbul; Les Eclats Choreographiques, Niort; Bienala de Dans de la Veneția.

Totodată, din 1999 a creat propriile sale spectacole coregrafice, care au făcut înconjurul lumii: “Dervish in Progress” (2004 / Barcelona), “’Azab” (2005 / Sao Paulo),“Icons” (2007 / Grenoble) – în colaborare cu muzicianul Serge Adam (FR), solo-ul “Ember” (2010 / Valladolid), ”Energy” (2012 / Toulon), ”Bolero” (2014) sau ”Kismet (2018, Portimao).

Pe lângă performance-uri, Ziya Azazi a susținut numeroase workshop-uri în întreaga lume, împărtășindu-și experiența și cunoștințele cu publicul în spații academice și non-academice.

Despre Claudio Bettinelli

Claudio Bettinelli abordează mai multe stiluri muzicale: de la clasic la contemporan, muzică de teatru, improvizație și muzică electronică.

S-a născut în 1976 la Livorno (Italia), s-a stabilit însă la Lyon (Franța). Este percuționist, solist și membru al Ansamblului Orchestral Contemporan din Lyon. A colaborat cu ”Centre Tempo Reale” (fondat de Luciano Berio), Orchestra Națională din Lyon, Opera Națională din Lyon, Musicatreize, Ansamblul Odyssée și a făcut parte, timp de trei ani, din UBS Verbier Festival Youth Orchestra (Elveția). De asemenea, este membru al ansamblului Mezwej, condus de Zad Moultaka, și este co-fondatorul trio-ului de percuționiști „Trio de Bubar”.

Concert AIDA ȘI NOI

De ce Aida și Noi? De ce de 1 Martie? De ce la Teatrelli?

Pentru că nicăieri în Bucureștiul nostru drag nu s-a mai văzut o trupă compusă dintr-o bosniacă, un chilean, un cubanez, un bulgar și un fost expat. Unde mai pui că mai au în componență și un bucureștean sadea, venit tocmai din îndepărtatul cartier Drumul Taberei?

Pare o glumă…

Și totuși… cei cinci mușchetari – Aida Šošić – voce (din Bosnia și Herzegovina), Mihai Victor Iliescu – voce și chitară (din Berlin & București), Dan Samoilă – bas (din București), Aristides Orlando Panaitescu Alegria Ati – percuție (din Santiago de Chile), Luis Angel Palomino Tuero –  saxofon (din Havana, Cuba) și Ilko Gradev aka Elijah Saint – acordeon (din Ruse, Bulgaria) – și-au pus bagajele culturale și emoționale, experiențele diverse de viață, abilitățile și viziunile artistice laolaltă, într-un „proiect plin de umor, demențial, absurd și atâââât de frumos”.

Așadar, dacă ai chef de un show cu puțin Glam Disco, nițel Psychedelia, un pic de Gypsy și niște Funk, Drum’n’bass, Balkan, Urban Folk, Rockabilly și Tango, te invităm să iți iei sau să faci cadou un Marțișor special: la Teatrelli: AIDA ȘI NOI, 1 Martie, ora 19.00.

OPEN CALL TINERI REGIZORI ȘI DRAMATURGI

THEATRE NETWORKING TALENTS X NEW STAGES SOUTHEAST

Ediția 2021 a Festivalului Internațional dedicat Tinerilor Regizori – Theatre Networking Talents (TNT), organizat de Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova și coordonat de regizorul Bobi Pricop, se va desfășura în parteneriat cu Institutul Goethe prin programul „New Stages South-East”, la care creart/Teatrelli este partener.

Ediția din acest an va reuni 5 regizori (absolvenți în 2020 și 2021) care vor lucra cu 5 dramaturgi tineri (nu există însă o limită de vârstă) în perioada 19-22 octombrie, sub îndrumarea mentorilor Theodor Cristian Popescu (regizor) & Rebekka Kricheldorf (dramaturg). Atelierele se vor desfășura integral în limba engleză, atât offline (la Portul Cultural Cetate), cât și prin sesiuni de lucru online.  

Cele 5 proiecte care vor rezulta în urma atelierului vor fi prezentate într-un showcase online, la care vor participa manageri de teatre, directori de instituții culturale, selecționeri de festivaluri, critici de teatru, îndeplinind astfel misiunea TNT de a deveni o platformă de prezentare a tinerilor regizori și creatori de teatru. 

Fiecare proiect va fi adoptat de către un teatru partener (Teatrul Național „Marin Sorescu” Craiova, Teatrul Național „I.L. Caragiale” București, Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu – Sectia Germană, Teatrelli, Teatrul Tineretului Piatra-Neamț), urmând ca în 2022 cele 5 echipe regizor-dramaturg să dezvolte piesele rezultate prin sesiuni de lucru împreună cu actorii teatrelor partenere, în vederea unei prezentări de tip spectacol-lectură / work-in-progress.

Ulterior, proiectele pot fi dezvoltate în spectacole care să intre în repertoriul teatrelor producătoare, iar cele mai bune lecturi performative/spectacole rezultate vor fi prezentate la Berlin în etapa finală a proiectului „New Stages South-East” în 2023.

„New Stages South-East” este un proiect regional al Institutului Goethe, adresat autorilor de teatru și profesioniștilor din domeniu, la care participă artiști din Bosnia Herțegovina, Bulgaria, Grecia (Atena / Salonic), Croația, România / Republica Moldova, Serbia, Cipru.  

Temele propuse: Pornind de la subiecte precum migrația, pandemiile, conflictele regionale și regimurile populiste/naționaliste etc., dezvoltate sau adaptate în funcție de zona specifică de interes a fiecărui creator, ne dorim să descoperim modurile în care actualitatea politică și socială influențează teatrul contemporan.

Condiții de participare:

=> Pentru a se înscrie la procesul de selecție, regizorii trebuie să:  

  • fie absolvenți de regie teatru în anii universitari 2020 și 2021 // diplomă de Licență sau Master;
  • fie buni cunoscători de limbă engleză;
  • trimită un portofoliu / CV și o scrisoare de intenție (max. 2 pagini), în care să vorbească despre posibile teme/idei pe care își doresc să le dezvolte în cadrul proiectului și așteptările legate de un astfel de proces de lucru.

=>Pentru a se înscrie la procesul de selecție, dramaturgii trebuie să:  

– fie buni cunoscători de limbă engleză;

– trimită un portofoliu/CV și o scrisoare de intenție în care să descrie temele/ideile pe care doresc să le dezvolte în cadrul atelierelor, și/sau o schiță/draft pentru o posibilă scenă pe care să o scrie în cadrul proiectului.

Termen-limită:

Toate materialele trebuie trimise pe adresa tntxnewstages2021@gmail.com, până la data de 15 august 2021.

Selecția participanților va fi anunțată până pe data de 24 august 2021, iar echipele regizor/dramaturg vor fi alcătuite de coordonatorii festivalului în funcție de temele propuse.

Important:

Organizatorii vor deconta cheltuielile de cazare, masă și transport ale tuturor participanților din această fază a proiectului.

Metamorfozele corpului: de la „iarna” baletului clasic la dezghețul dansului contemporan

Invitați: Ioan Tugearu, Răzvan Mazilu și Gilda Lazăr

„De la codul mișcărilor de balet clasic la forța explozivă a dansului contemporan, diferența este imensă. Diferența între un limbaj al formelor vizuale perfect măsurate și un univers al corpului care își cere dreptul de a fi privit și prețuit fără restricții narative și codificări estetice. Astăzi, într-un secol lipsit de pudoare și principii dogmatice, trupul e liber de orice încorsetare ideologică, etică, dramaturgică. Dansul zilelor noastre este o sărbătoare a acestei libertăți greu câștigate, dar și o explorare fără compromis a condiției umane. Marii coregrafi ai prezentului, fie că se numesc Anne Teresa de Keersmaeker, Akram Khan sau Ohad Naharin, încearcă să dea mișcării pe scenă un sens profund, filosofic și uneori politic. Fără presiunea formală a baletului clasic, dansul lor e un manifest pentru corp, prin corp, încărcat cu semantica unei viziuni asupra lumii, comunicată prin simplitatea unui gest. A privi un mare spectacol coregrafic înseamnă emoție, bucurie, câteodată durere, însă presupune și nevoia autentică de a decodifica un mesaj amplu în plan intelectual.

Despre aceste dimensiuni polifonice, câteodată contradictorii, ale dansului a fost vorba într-o ediție de iarnă a Anotimpurilor dialogului despre teatru. Despre metamorfozele corpului ca imagine a spiritului și a gândului. Despre fizica și metafizica trupului. Despre gest și mișcare în artă, dar și în realitatea cea de toate zilele.

Invitați speciali au fost maestrul Ioan Tugearu, figură emblematică a dansului clasic și contemporan, Răzvan Mazilu, dansator-coregraf-regizor de referință, și Gilda Lazăr, autoarea celebrei serii de Întâlniri JTI cu marile companii de dans ale lumii.