Events Archive - Page 20 of 32 - Teatrelli

Ce se întâmplă cu iubirea?

Un performance work in progress prezentat în cadrul proiectului TEATRELLI ”Spectacole independente în premieră”.

După o idee de: Ana Maria Iana și Ștefan Vasilescu
Cu:
Antoaneta Cojocaru și Daniel Pascariu
Video credits:
FOTOPUNCT. / Bogdan Botofei, Alina Calotă, Vlad Dobrescu, Roberto Stan
Muzică:
Ezio Bosso – ”Rain, in Your Black Eyes”
Un concept coregrafic de Antoaneta Cojocaru

Dacă o persoană obişnuită ar creşte tot timpul cu aceeaşi viteză cu care a crescut în pântecele mamei, ar avea 16 metri înălţime la vârsta de 10 ani. Din acest punct de vedere, 2020 e un an care ne-a întors în pântecele mamei și ne-a dat timp cu noi, ocazia să ne tragem sufletul, impulsul să creștem, oportunitatea să ne sufocăm, iar apoi să renaștem căutând mai mult spațiu în afara noastră.

A fost un an care ne-a pus pe pauză ca să ne facă mai atenți la timp și la trecerea lui, mai conectați la spațiu și la granițe, mai conștienți de libertățile noastre și de pierderea lor.

A fost un an care a apăsat back pentru multe proiecte, pentru multe afaceri, pentru multe vise.

A fost si un an care a apăsat fast forward pentru schimbările alea pe care zicem mereu că le facem la anul: pentru demisia aia, pentru declarația aia de dragoste, pentru business-ul ăla nou, pentru prima mare decizie, pentru prima mare pierdere.

Și chiar dacă ne-am simțit izolați în exercițiul de a fi, nu am fost niciodată singuri în emoțiile pe care le-am simțit.

2020 va rămâne în istorie ca an pandemic, dar el a fost mai mult decât atât.

A fost anul în care ni s-a pus sechestru pe răspunsurile de tip fast food și am fost nevoiți să ne băgăm în bucătăria interioară și să ne gătim altele noi, din întrebările rămase prin cămară.

“Ce se întâmplă?” poate că a fost întrebarea pe care ne-am pus-o cel mai des.

Ce se întâmplă cu mine? Ce se întâmplă cu noi? Ce se întâmplă cu lumea?

Și, printre toate astea, ce se întâmplă cu iubirea?

Acest performance este produsul unor căutari. Ana Maria Iana a scris un text și l-a pus pe masă, Ștefan Vasilescu a zis “hai să-l facem” și a urmat un exercițiu de încredere reciprocă din partea celor care s-au alăturat proiectului: actorii Antoaneta Cojocaru și Daniel Pascariu și echipa FOTOPUNCT. – Alina Calotă, Bogdan Botofei, Vlad Dobrescu și Roberto Stan.

Vorbim de un efort artistic făcut independent, din pasiune, într-o perioadă în care arta a trebuit să crească pe sub pietre și să spargă betonul ca să iasă la lumină. Iar rezultatul este un cadou pentru toți cei care au avut vreodată de spart o limită, de îndoit o gratie, de depășit un obstacol.

Pornind de la textul pe care se bazeaza acest moment, anul viitor va apărea un spectacol de teatru.

Dacă îți dorești ca el să se întâmple, cea mai utilă contribuție este să îl urmărești, să te bucuri de el și să îl dai mai departe. Cu alte cuvinte: să răspunzi cu pasiune la ceea ce s-a născut din pasiune.

Mulțumiri speciale: creart, Teatrelli, Fabrica de decoruri, Teatrul UNTEATRU, Teatrul Mic

Toamna fără teatru: despre prezentul și viitorul artelor spectacolului

„Ce se întâmplă cu teatrul? Ce se va întâmpla cu el după ce urgia de acum va trece, atunci când va trece? Cât mai putem rezista – împreună și separat – unei crize care ne-a dat peste cap modul de a fi, nu doar programul de lucru sau planurile pentru un spectacol, o stagiune, un festival? Neliniști fără răspuns ori cu prea multe răspunsuri, astfel de întrebări ne bântuie pe toți cei legați de arta scenei într-o ipostază sau alta. Avem nevoie de ele, iar obligația morală a fiecăruia e să nu încetăm să ni le adresăm, într-o perioadă când existența noastră și a teatrului pe care îl iubim este amenințată din toate direcțiile.

Asemenea gânduri sunt argumente imperative pentru o ediție specială a Anotimpurilor dialogului despre teatru. O ediție ai cărei invitați au încercat să răspundă întrebărilor de mai sus și altora, la fel de urgente, despre prezentul și viitorul artelor spectacolului. Cine sunt acești invitați? Liderii celor mai vechi și mai prestigioase structuri ale practicienilor lumii teatrale: Institutul Internațional de Teatru (ITI – UNESCO), Asociația Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret (ASSITEJ), Organizația Internațională a Scenografilor, Tehnicienilor și Arhitecților de Teatru (OISTAT) și Uniunea Internațională a Marionetelor (UNIMA). Așadar, sunteți așteptați la o dezbatere pe teme acute cu Tobias Biancone (Director General ITI-UNESCO), Yvette Hardie (Președinte ASSITEJ), Bert Determann (Președinte OISTAT) și Dadi Pudumjee (Președinte UNIMA).

Despre supraviețuirea și misiunea teatrului, despre condiția actuală a celor care cred în el, despre artiști de peste tot și spectatori de toate vârstele la o ediție de toamnă nostalgică a Dialogurilor noastre de fiecare anotimp.” – Octavian Saiu

Este pentru prima oară când liderii celor mai vechi și mai prestigioase structuri ale practicienilor lumii teatrale s-au întâlnit pentru a discuta despre situația artelor spectacolului, în contextul crizei generate de actuala pandemie.

Dialogul a fost difuzat în premieră pe pagina de Facebook Teatrelli, în data de 12 noiembrie, ora 19.00 și a avut loc în limba engleză, fără traducere. Din data de 13 noiembrie, dezbaterea este disponibilă și pe site-ul Teatrelli, precum și pe canalele Vimeo și Youtube Teatrelli, cu subtitrare în limba română.

URBAN GIF SHOW – STAGIUNEA CORP @online

Spectacolul Teatrelli URBAN GIF SHOW va fi difuzat online, pe 13 noiembrie, în cadrul Stagiunii CORP@online, un proiect AREAL – spațiu pentru dezvoltare coregrafică.

Accesul este gratuit, rezervarea fiind însă obligatorie pe Eventbook: https://eventbook.ro/program/stagiunea-corp

URBAN GIF SHOW este un spectacol despre oraș (implicit despre București) și despre felul în care corpul se manifestă în el. Pornind de la doi termeni contemporani și două practici celebre deja, inclusiv în comportamentul social media, repere între care ne ducem viața din ce în ce mai des – jpeg și GIF –, spectacolul recontextualizează rolul corpului uman, mișcarea și esența într-o înlănțuire de combinații artistice și tehnice unice.

Publicul va redescoperi, cu alți ochi, gesturi pe care le facem ca rutină a traiului în oraș, acțiuni care își găsesc originile în cele mai simple și aparent banale activități cotidiene, recompuse și reformulate dintr-o perspectivă artistică unică.

URBAN GIF SHOW aduce un nou tip de experiență performativă, utilizând o practică artistică nouă, inspirată din instrumentarul de lucru specific programelor de animație – secvențatorul, acesta devenind un instrument virtual de lucru, ca un fel de auto-programare corporală.

Spectacolul s-a clasat pe locul 4 în topul celor mai bune 10 spectacole din București, din 2019, într-un clasament realizat de revista „Zile și Nopți”: https://www.zilesinopti.ro/articole/28413/care-a-fost-spectacolul-anului-2019-in-bucuresti

Concept: Florin Fieroiu
Muzică: Vlaicu Golcea
Scenografie: Cristina Milea
Poeme urbane: Elise Wilk
Video: Ioana Ilaș Bodale și Mircea Ilaș
Performeri: Nicoleta Lefter, Alexandra Mihaela Dancs, Paul Cimpoieru, Denis Bolborea, Simona Dabija și Vlaicu Golcea
Photo credit: Andrei Gindac

O producție TEATRELLI – 2019.

Stagiunea CORP@online este un proiect AREAL inițiat de Andreea Belu PFA, Fundația Gabriela Tudor, Indie Box, Asociația PETEC, Asociația Delazero, în parteneriat cu Goethe Institut București, Forumul Cultural Austriac, Creart prin Teatrelli, Centrul Național al Dansului București, Tangaj Dance & Bucharest International Dance Film Festival, European Dancehouse Network. Acest proiect este co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național si nu reprezintă în mod necesar poziţia AFCN. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

AREAL – spațiu pentru dezvoltare coregrafică este un proiect colectiv ce își propune să crească gradul de coeziune al comunității dansului contemporan din România, să dezvolte și să diversifice publicul acestui sector cultural, să încurajeze mobilitatea și interconectarea celor care activează în domeniul artelor performative prin activități comune dedicate. AREAL a demarat în 2020 în cadrul 4 Corpuri-Colectiv pentru Dans, program cultural co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național.

Expoziție Mihaela Tulea – SENSE/TURN

Mihaela Tulea – SENSE/TURN
Curator: Eugen Rădescu
Galeria CREART, 02.10 – 06.12.2020
Vernisaj: 02.10.2020, 7 PM, în cadrul NAG

Ador să fac fotografii și să petrec timp cu familia și prietenii. Dacă aș descrie munca mea, aș folosi aceste trei cuvinte: ochi-inimă-creier. Sunt o fire curioasă, iar aparatul foto îmi este partener în căutarea frumuseții și în a arăta lumea prin ochii mei. Sunt destul de norocoasă să pot aloca timp suficient proiectelor personale, călătoriilor și colaborării cu o echipă de oameni minunați. Fotografia mea este despre stare, despre sentiment și căutarea detaliilor în imagini care să surprindă estetica umană – relația dintre uman și mișcare. (Mihaela Tulea)

„Teatrul este refugiul meu, locul de unde plec mai bogată sufletește, unde pot jongla cu timpul, un spațiu în care magia te cuprinde sub toate aspectele. Sunt piese pe care le-am revăzut de zeci de ori (fără exagerare), revelația lumii invizibile suflându-mi des în ceafă”, spune Mihaela. Apropierea de seducția involuntară a actorului, de mistica rolului și fascinația limbajului face ca fotografia Mihaelei să recompună sensul și emoția întâlnirii cu scena. (Eugen Rădescu)


Născută și crescută în București, Mihaela Tulea este un creator de imagini, stilul ei fiind unul bazat pe emoția umană și povestirea expresivă. Legătura dintre subiect și fotograf definește munca ei. Ea creează imagini pentru diferite companii, teatre și publicații. De asemenea, lucrează mult pe zona de fotografie de portret.
A câștigat numeroase premii la concursuri de fotografi, precum: concursul ”Se caută fotografia lunii februarie 2014”, cu tema ‘’Fotografia alb-negru’’, organizat de Nikonisti, Malta International Photo Award 2018, Imagine Timișoara Festival 2019 – secțiunea Portret etc.
Lucrările ei au apărut în diverse publicații și pe diferite site-uri: Nikon Pro Magazine, Forbes, Avocați de top, TV Mania, Theatre Public (Franța), Nikonisti.ro etc. A expus la Galeria Odeon, Palatul Șuțu, în cadrul festivalului Reforma Photo Days 2 (la Atelier 030202), la Galateca – galerie de artă contemporană și design.


Eugen Rădescu este manager cultural și curator, specializat în relativism moral. A scris pentru diferite reviste și publicații naționale și internaționale. A fost, printre altele, curatorul Bucharest Biennale 1 (2005), al expozițiilor “How Innocent Is That?”, “Common Nostalgia” la Pavilion, “Hidden Shadows/Roma stories” la Mobius Gallery, București. Este co-editorul PAVILION – journal for politics and culture, co-directorul Bucharest Biennale și președinte al board-ului organizațional BUCHAREST BIENNALE. Este membru al board-ului de selecție apexart New York (SUA). A ținut numeroase conferințe la diverse instituții, printre care apex (New York), Badischer Kunstverein (Karlsruhe), Casa Encedida (Madrid), Paris Photo (Paris), Gulbenkian Centre (Lisabona), Kunsthalle (Viena). A publicat cartea “How innocent is that?” la Revolver Book, Berlin și “QUEER. Istorii ilustrate” la Black Button Books, București.
Este lector la Universitatea din București și profesor asociat la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. Locuiește și lucrează în București.

NEBUNUL – fragmente

Până pe 8 noiembrie, vă invităm pe site-ul Teatrelli să urmăriți fragmente din lectura performativă după „NEBUNUL” de Savatie Baștovoi, prezentată în premieră la UNDERCLOUD 2020, regia și dramatizarea Chris Simion-Mercurian, cu Antoaneta Cojocaru și Ioana Marchidan.

REGIA ȘI DRAMATIZAREA: Chris Simion-Mercurian
DISTRIBUȚIE
: Antoaneta Cojocaru și Ioana Marchidan
SUPORT VIDEO: 
Bogdan Botofei și Alina Calotă
Prezentat în premieră la UNDERCLOUD
O producție Teatrelli

Spectacolul metaforă „NEBUNUL” propune publicului o întâlnire cu romanul omonim al celebrului monah-scriitor Savatie Batșovoi, într-o formă inedită. Romanul este dramatizat de Chris Simion-Mercurian, care semnează și regia spectacolului, propunând o revelare a problemelor actuale ale omenirii prin intermediul discursului unui sfânt – considerat inițial „smintit“. Vorbele acestuia capătă consistență în interpretarea Antoanetei Cojocaru și a Ioanei Marchidan, în timp ce proiecțiile video concepute de Bogdan Botofei și Alina Calotă vin să pună în valoare substratul, profunzimea și mesajul textului.

Fiecare dintre noi are o poveste adâncă și alege să o arate sau nu, să o împărtășească sau să o țină tainică. Nu tot ceea ce nu are logică e nebunie. Poate că ceea ce nu înțelegem la un moment dat, nu suntem pregătiți să înțelegem, poate că nu trebuie să înțelegem, ci doar să trăim și atât. Să nu-i judecăm pe cei pe care nu-i citim, căci uneori noi nu avem capacitatea să le atingem sufletul. În fiecare întâlnire există un sens. Și la un moment dat, când și dacă ești pregătit, acesta se dezvăluie.” – povestește regizoarea Chris Simion-Mercurian despre decizia de a monta acest text.

Publicat în anul 2006, romanul Nebunul de Savatie Baștovoi este distins cu Premiul Consilului Europei la Salonul Internațional de Carte Chișinău. Eseist, poet, romancier și teolog, Savatie Baștovoi este unul dintre cei mai cunoscuți scriitori contemporani din Republica Moldova.

Înregistrarea este disponibilă pe site-ul Teatrelli, la secțiunea Spectacole online.

Casting „Maria de Buenos Aires”

Casting extraordinar | Teatrelli anunță deschiderea înscrierilor pentru două roluri masculine într-un nou musical marca Răzvan Mazilu

Actorii și soliștii interesați se pot înscrie până pe 27 septembrie pentru a intra în procesul de selecție în vederea obținerii unuia dintre cele două roluri masculine în spectacolul Maria de Buenos Aires, pe muzica lui Astor Piazzolla și libretul lui Horacio Ferrer.

Maria de Buenos Aires se anunță a fi una dintre cele mai spectaculoase montări ale noii stagiuni de la Teatrelli, care poartă semnătura cunoscutului regizor, dansator și coregraf Răzvan Mazilu pe muzica legendarului compozitor argentinian Astor Piazzolla.

Rolurile pentru care actorii și soliștii pot participa la înscrierea pentru casting-ul aferent spectacolului Maria de Buneos Aires sunt:

  • Rolul Povestitorului;

Cerințe: Un actor cu veleități muzicale, fără specificație de vârstă.

  • Rolul Poetului;

Cerințe: Un actor sau un solist de operă cu vârsta cuprinsă între 25 și 40 de ani, tenor/bariton ca registru vocal.

Procedura de înscriere se face în baza trimiterii unui prezentări sub formă de Curriculum vitae (CV) și a unei fotografii la adresa de mail teatrelli@creart.ro. Înscrierile sunt deschise până pe data de 27 septembrie, inclusiv.

O primă selecție în baza CV-urilor va avea loc pe 28 și 29 septembrie, urmând ca pe 30 septembrie Teatrelli să anunțe în mod oficial persoanele selectate în aceasta primă etapă și să trimită materialele de studiu. Casting-ul față în față cu Răzvan Mazilu și echipa de producție a spectacolului va avea loc la Teatrelli (Piața Lahovari, Nr.7) în decursul a trei zile, pe 12, 13 și 14 octombrie.

Urban GIF Show

Ce înseamnă viața și rutina urbană, prin ochii unuia dintre cei mai renumiți coregrafi români, într-o producție inovatoare Teatrelli.

Florin Fieroiu – regizor și coregraf, Vlaicu Golcea – compozitor și performer;

Cristina Milea – scenograf, Elise Wilk – dramaturg și Ioana Ilaș-Bodale – artist vizual;

alături de o echipă special aleasă de performeri: Nicoleta Lefter, Alexandra Mihaela Dancs / Simona Dabija / Paul Cimpoieru / Denis Bolborea / Eliza Trefaș / Sergiu Diță /

aprofundează relația noastră cu orașul în care trăim și felul în care corpul se manifestă în noile metropole, într-o producție marca Teatrelli care își propune să valorizeaze creatorii independenți și să provoace publicul.

URBAN GIF SHOW este un spectacol inovator despre oraș (implicit despre București) și despre felul în care corpul se manifestă în el. Pornind de la doi termeni contemporani și două practici celebre deja, inclusiv în comportamentul social media, repere între care ne ducem viața din ce în ce mai des – jpeg și GIF –, spectacolul recontextualizează rolul corpului uman, mișcarea și esența într-o înlănțuire de combinații artistice și tehnice unice.

Publicul va redescoperi, cu alți ochi, gesturi pe care le facem ca rutină a traiului în oraș, acțiuni care își găsesc originile în cele mai simple și aparent banale activități cotidiene, recompuse și reformulate dintr-o perspectivă artistică unică.

Un nou tip de experiență performativă, cu un instrument specific programelor de animație

În contextul unei necesități a valorizării artiștilor români independenți și a abordărilor contemporane pe scenele românești, URBAN GIF SHOW aduce un nou tip de experiență performativă pe scena culturală bucureșteană, utilizând o practică artistică nouă – neutilizată până în prezent – inspirată din instrumentarul de lucru specific programelor de animație –secvențatorul, acesta devenind în spectacol un instrument virtual de lucru, ca un fel de auto-programare corporală.

Astfel, noua producție Teatrelli își propune să fie un adevărat laborator de cercetare artistică, rezultatul acestui demers fiind un spectacol care oferă îndeajuns de multe tipuri de expresie, astfel încât fiecare tipologie din public să poată rezona cu cel puțin un element din ceea ce vede/aude/simte.

Libertate și provocare pentru spectacor

Spectatorul nu primește un mesaj de tip narativ, concret, ci i se expun multe idei, asemeni unui puzzle sau unor ferestre specifice softurilor IT care se deschid și se suprapun, exprimate in imagini sau micro-acțiuni, asamblate într-un context non-narativ.

Astfel, publicul este provocat să redescopere și să chestioneze identitatea urbană, într-un carusel vizual plin de surpriză, mișcare și poezie urbană.

Expresia comună a două generații de artiști

URBAN GIF SHOW este expresia comună a cel puțin două generații de artiști români, dintre care unii au marcat în mod decisiv spațiul cultural contemporan:

Florin Fieroiu (concept), Vlaicu Golcea (muzică) Cristina Milea (scenografie), Elise Wilk (poeme urbane), Ioana Ilaș-Bodale și Mircea Ilaș (video și grafică).

Performeri: Nicoleta Lefter, Alexandra Mihaela Dancs / Simona Dabija / Paul Cimpoieru / Denis Bolborea / Eliza Trefaș / Sergiu Diță.

Distribuția spectacolului a fost selectată în urma unui atelier-casting la care s-au înscris peste 150 de actori și dansatori.

Spectacolul s-a clasat pe locul 4 în topul celor mai bune 10 spectacole din București, din 2019, într-un clasament realizat de revista „Zile și Nopți”: https://www.zilesinopti.ro/articole/28413/care-a-fost-spectacolul-anului-2019-in-bucuresti

Teatrul unei nopți de vară: Silviu Purcărete și magia nocturnului, de la „Danaidele” la „Faust”.

Un dialog cu Silviu Purcărete, la 70 de ani. Și la 25 de ani de la premiera mondială cu „Danaidele”.

Invitați: Coca Bloos, Ofelia Popii și Jonahan Mills.

„Un dialog cu Silviu Purcărete e un fel de bucurie vinovată, un risc asumat în numele prețuirii acestui mare regizor și iubirii pentru teatrul pe care el îl creează. Deloc tentat să se destăinuie, nu tocmai încântat de discuții speculative despre opera sa, Purcărete rămâne exemplul perfect al artistului care preferă să vorbească prin spectacole și nu despre ele. Totuși, câteodată, destul de rar, acceptă supliciul unor întrebări, le răspunde cu o seninătate dezarmantă, aproape că se destăinuie. Și atunci, dincolo de reticența lui de a intra în toate detaliile posibile și mai presus de refuzul de a elabora teorii despre poetica regiei, cei care îl ascultă au șansa de a-l descoperi ca om: deschis, sincer și generos.

O întâlnire online cu și despre Silviu Purcărete – aflat la el acasă, într-o perioadă de izolare pe care o consideră binevenită și chinuitoare, deopotrivă. La 70 de ani, rămâne același spirit sceptic, dar se pregătește de un nou spectacol la Tokyo și își păstrează intact simțul umorului. Alături de el, deși la distanță, au fost: Coca Bloos, de neuitat în Danaidele, Ofelia Popii, prezența senzațională din Faust și Jonathan Mills, fostul Director al Festivalului Internațional de la Edinburgh.

Despre magia și paradoxurile lui Purcărete, de la Danaidele la Faust, într-o seară de vară a Anotimpurilor dialogului despre teatru.” – Octavian Saiu

Dezbaterea a fost difuzată live pe pagina de Facebook Teatrelli în data de 20 august 2020.

Nebunul @Undercloud

Pe 18 august, de la ora 22:00, în Grădina Muzeului “Grigore Antipa”, am prezentat în premieră la UNDERCLOUD – Festival de Teatru Independent de Orice, un spectacol-lectură performativ după „Nebunul” lui Savatie Baștovoi, regia și dramatizarea Chris Simion-Mercurian, cu Antoaneta Cojocaru.

TEXT: Savatie Baștovoi
REGIA ȘI DRAMATIZAREA: Chris Simion-Mercurian
DISTRIBUȚIE: Antoaneta Cojocaru, Ioana Marchidan SUPORT VIDEO: Bogdan Botofei, Alina Calotă COREGRAFIE: Ioana Marchidan LIGHT DESIGN: Ștefan Vasilescu

DURATA: 1h
O producție Teatrelli

„A iubi înseamnă a ierta”, „Diavolul e politic corect”, „Învățăturile unei prostituate bătrâne către fiul său handicapat” sunt doar câteva din minunile scrise de monahul Savatie Baștovoi. Romanul Nebunul este publicat de călugăr în anul 2006 şi are pe coperta principală desenul “Sfânt dormind”, realizat chiar de ieromonahul Savatie Baştovoi. Desenul înfăţişează un om fără faţă, îmbrăcat într-un veşmânt dintr-o singură bucată, cu mâinile pernă sub cap, dormind ghemuit pe pământul gol. Aşa a schiţat în creion, părintele Savatie, portretul unui sfânt: fără casă, fără pat, fără pernă, dormind sub cerul gol, pe pământul gol. Iar faptul că sfântul nu are nici măcar faţă, este dovada supremă a smereniei acestuia, care nici pe sine nu se vede. Romanul este inspirat din realitățile consemnate în viața Sfântului Simeon, acțiunea se petrece în Emesa (Homs-ul de astăzi), cea mai însemnată cetate a Siriei, în veacul al VI-lea. Personajele sunt călugări, comedianți, prostituate și cerșetori, care împreună oglindesc tabloul societății bizantine de atunci și totodată surprind frământările și căderile dintotdeauna ale sufletului omenesc. Cartea, scrisă aproape ca un scenariu de film, devine punctul de pornire al spectacolului performance cu Antoaneta Cojocaru, în dramatizarea și regia lui Chris Simion – Mercurian, coregrafie și performance – Ioana Marchidan, cu suport video semnat de Bogdan Botofei. O producție TEATRELLI.

Împăratul este mintea, iar supușii sunt simțurile omului. Fericit este omul a cărui minte stăpânește peste simțurile sale și le face să lucreze numai ceea ce este bine și folositor. Cu adevărat un astfel de om este mai fericit decât un împărat care domnește peste lumea întreagă, dar peste simțurile sale nu este stăpân. (citat din „Nebunul”)