Events Archive - Page 25 of 32 - Teatrelli

Teatrul și fotografia-spectacol: Mihaela Tulea – Episodul 3

Continuăm astăzi seria „Teatrul și fotografia-spectacol. O poveste în spatele poveștii cu Mihaela Tulea” cu imagini din „Yama” – producția celebrei companii de dans Vertigo din Israel (coregrafia: Noa Wertheim), spectacol prezentat în cadrul ediției din 2017 a FITS.

Mihaela Tulea: „Vertigo înseamnă pentru mine armonie și echilibru total. Sunt ca niște păsări care plutesc, îți dau aproape un sentiment de levitație.”

Mihaela Tulea este fotograf de teatru. Autoare a unor articole pentru Nikonisti.ro, ea abordează cu succes mai multe genuri fotografice. Imaginile ei au apărut în publicații naționale și internaționale, printre acestea se numără și celebra revistă franceză Théâtre/Public care a publicat la începutul anului o fotografie din spectacolul lui Radu Afrim „Dacă am gândi cu voce tare”, realizată de Mihaela Tulea. Tot ea a semnat anul trecut, în luna martie, fotografiile expoziției „Frumusețea nevăzută”, organizată de Teatrul Odeon. De asemenea, Mihaela Tulea a fost selectată în expoziția centrală a celei de-a 2-a ediții a festivalului de fotografie Reforma Photo Days 2 (RPD2), lucrarea ei fiind publicată și pe coperta revistei RPD2.

Teatrul și fotografia-spectacol: Mihaela Tulea – Episodul 2

Continuăm astăzi seria „Teatrul și fotografia-spectacol. O poveste în spatele poveștii cu Mihaela Tulea” cu imagini din producția „Aglaja” (regia și coregrafia: Ștefan Lupu), care se joacă la Teatrul Mic

Mihaela Tulea: „Aglaja este unul dintre spectacolele de căpătâi pentru mine și – în același timp – și unul dintre primele spectacole de teatru pe care le-am fotografiat, pe vremea când se juca încă la Centrul Cultural pentru UNESCO Nicolae Bălcescu. Între timp, l-am revăzut de nenumărate ori la Teatrul Mic și de câteva ori l-am mai și fotografiat. Am încercat de fiecare dată să surprind din nou momentul cu Alina Petrică și cu proiecția bocancului în spate. Fotografia a fost făcută atunci când am pozat pentru prima oară Aglaja și a devenit aproape emblematică pentru spectacol. Nu am mai reușit însă niciodată să o recreez. Oricum, spectacolul este un vis pentru mine, iar pe Alina Petrică o iubesc.”

Mihaela Tulea este fotograf de teatru. Autoare a unor articole pentru Nikonisti.ro, ea abordează cu succes mai multe genuri fotografice. Imaginile ei au apărut în publicații naționale și internaționale, printre acestea se numără și celebra revistă franceză Théâtre/Public care a publicat la începutul anului o fotografie din spectacolul lui Radu Afrim „Dacă am gândi cu voce tare”, realizată de Mihaela Tulea. Tot ea a semnat anul trecut, în luna martie, fotografiile expoziției „Frumusețea nevăzută”, organizată de Teatrul Odeon. De asemenea, Mihaela Tulea a fost selectată în expoziția centrală a celei de-a 2-a ediții a festivalului de fotografie Reforma Photo Days 2 (RPD2), lucrarea ei fiind publicată și pe coperta revistei RPD2.


Teatrul și fotografia-spectacol: Mihaela Tulea – Episodul 1

Mihaela Tulea despre povestea din spatele acestor fotografii realizate în 2017, în cadrul FITS, de la spectacolul „Naharin’s Virus” al celebrei companii de dans Batsheva din Israel: „Total întâmplător, am intrat la repetiția generală pentru spectacolul Naharin’s Virus. Cineva mi-a spus, pe un ton foarte prietenos, că decorul nu este gata încă, dar că pot asista cu plăcere la repetiție. Ceea ce am văzut m-a fascinat și probabil acest lucru era evident, pentru că aceeași persoană mi-a zâmbit cu multă căldură, citind, probabil, bucuria din ochii mei. Abia când m-am uitat mai târziu la pozele de la conferință, am realizat că era vorba despre nimeni altul decât Ohad Naharin, pe care – în emoția a ceea ce vedeam că se întâmpla pe scenă – nu l-am recunoscut, deși îl mai văzusem în fotografii. Acesta a fost primul meu contact cu Batsheva Dance Company.”

Mihaela Tulea este fotograf de teatru. Autoare a unor articole pentru Nikonisti.ro, ea abordează cu succes mai multe genuri fotografice. Imaginile ei au apărut în publicații naționale și internaționale, printre acestea se numără și celebra revistă franceză Théâtre/Public care a publicat la începutul anului o fotografie din spectacolul lui Radu Afrim „Dacă am gândi cu voce tare”, realizată de Mihaela Tulea. Tot ea a semnat anul trecut, în luna martie, fotografiile expoziției „Frumusețea nevăzută”, organizată de Teatrul Odeon. De asemenea, Mihaela Tulea a fost selectată în expoziția centrală a celei de-a 2-a ediții a festivalului de fotografie Reforma Photo Days 2 (RPD2), lucrarea ei fiind publicată și pe coperta revistei RPD2.


Teatrul și fotografia-spectacol: Mihaela Tulea

Proiectul „Teatrul și fotografia-spectacol. O poveste în spatele poveștii cu Mihaela Tulea”, inițiat și conceput de Teatrelli ca o inedită expoziție online, s-a mutat și în offline, în cadrul parteneriatului strategic dezvoltat cu Galateca – galerie de artă contemporană și design. Astfel, unele dintre cele mai emoționante fotografii de teatru semnate de artistul fotograf Mihaela Tulea pot fi admirate de trecători în vitrina galeriei, fiind prezentate sub forma unei instalații. 


Începând cu 19 iunie, timp de două luni, pe un ecran LED, parte a unei instalații mai ample, în vitrina Galateca vor rula fotografiile semnate de Mihaela Tulea, invitând trecătorii să pătrundă în universul teatrului prin intermediul acestei expuneri spectaculoase. Fotografiile Mihaelei Tulea sunt integrate în cadrul proiectului Galateca „Inside/Outside”, secțiunea „Artist in Focus”.

Seria de fotografii reunește imagini din 40 de spectacole unice, precum: „Vertigo 20” (compania de dans Vertigo din Israel, coregrafia: Noa Wertheim), „Faust” (regia: Silviu Purcărete), „Trei surori” – un scenariu (ne)firesc de liber după Cehov (regia: Radu Afrim), „Horses in the Sky” (compania de dans Kibbutz din Israel, coregrafia: RamiBe’er), „Tragi Comedy” (un spectacol de Gigi Căciuleanu), „Ținutul din miezul verii” (regia: Vlad Massaci), „Persona” (regia: Radu Nica).  

Mihaela Tulea abordează cu succes mai multe genuri fotografice. Imaginile ei au apărut în publicații naționale și internaționale, inclusiv în revista franceză Théâtre/Public care a publicat la începutul anului o fotografie din spectacolul lui Radu Afrim „Dacă am gândi cu voce tare”. A fost, de asemenea, unul dintre artiștii selectați în expoziția centrală a celei de-a 2-a ediții a festivalului de fotografie Reforma Photo Days 2 (RPD2), lucrarea semnată de ea devenind coperta revistei RPD2.

Proiectul „Teatrul și fotografia-spectacol. O poveste în spatele poveștii cu Mihaela Tulea” se adresează atât iubitorilor de artă vizuală, cât și celor pasionați de artă performativă, invitând publicul să intre în culisele emoțiilor din spatele, din mijlocul și din fața scenei, unde experiența privirii se transformă într-un spectacol în sine, prin forța a ceea ce ajunge să exprime fiecare fotografie. 

Expoziția virtuală „Teatrul și fotografia-spectacol. O poveste în spatele poveștii cu Mihaela Tulea” este disponibilă și pe site-ul Teatrelli, la secțiunea Dezbateri/Artists talks.

Quartet #online

Piesa este prima producție Teatrelli, a cărei premieră a avut loc în martie 2014. Patru mari actori și-au unit forțele în acest spectacol emoționant, un adevărat elogiu adus artistului, a cărui bucurie de a „arde” în fața publicului de oriunde rămâne nealterată de-a lungul timpului.

Cu: Adela Mărculescu, Florina Cercel, Damian Crâșmaru și Costel Constantin

Regia: Dan Tudor

Scenografia: Corina Grămoșteanu

Muzica originală: Vlaicu Golcea

Primăvara speranței și Ziua Mondială a Dansului

Invitați: Tobias Biancone, Noa Wertheim și Jarosław Fret

„În acest timp al însingurării și îndoielilor, avem mai mult decât oricând nevoie unii de ceilalți și de ceea ce ne poate aduce împreună dincolo de toate barierele și distanțele posibile: dialogul. De Ziua Mondială a Dansului, a avut loc o ediție extraordinară a Anotimpurilor dialogului despre teatru – o întâlnire dedicată mișcării, libertății și încrederii în frumusețea spiritului uman. O întâlnire concepută într-un parteneriat simbolic cu Institutul Internațional de Teatru (ITI), UNESCO, sub egida cărora are loc sărbătoarea zilei dansului, Secția Română – Teatrologie a Asociației Internaționale a Criticilor de Teatru și UNITER. O întâlnire despre credința în energiile ființei, despre dragostea pentru dans, despre speranța pe care mișcarea o degajă.

Invitații speciali au fost Tobias Biancone – Director General al Institutului Internațional de Teatru (ITI) – UNESCO, Noa Wertheim – Coregraful celebrei companii Vertigo din Israel, și Jarosław Fret – Directorul Institutului Grotowski și al Teatr Zar.

De această dată, sala mereu plină de prieteni ai Dialogurilor s-a convertit într-un spațiu virtual nemărginit, unde au fost bineveniți toți cei care iubesc dansul, teatrul și orice limbaj născut din împletirea lor. Ne-am bucurat că am putut celebra, împreună, Ziua Mondială a Dansului! Am redescoperit puterea de a visa, de a zâmbi, de a ne… mișca în ritmul gândurilor. A fost un dialog de primăvară despre dans, înțeles ca o eliberare a eului și ca o adevărată punte între suflete.” Octavian Saiu

Dezbaterea a fost difuzată live pe pagina de Facebook Teatrelli (https:www.facebook.com/teatrelli/) în data de 29 aprilie, de la ora 13:30 și s-a desfășurat în limba engleză, fără traducere.

Parteneri: Institutul Internațional de Teatru (ITI), Secția Română – Teatrologie a Asociației Internaționale a Criticilor de Teatru, UNITER și Accademia di Romania in Roma.

Cristina Milea: Inside/Outside GALATECA

În perioada 2 octombrie – 30 noiembrie 2020, în cadrul proiectului Inside/Outside 3.0, galeria de artă contemporană și design Galateca aduce în atenția publicului 6 vitrine sub semnul spectacolului. Vitrina ARTIST IN FOCUS, prezentată în parteneriat cu Teatrelli, este dedicată Cristinei Milea și prelansării proiectului ei SARLATAN – Upcycling-costume installations.

Artist in focus: Cristina Milea | Upcycling-costume installations | Junk Fashion | SARLATAN: Numărul de materiale plastice care poluează oceanele este uluitor. Unul dintre cei mai mari factori poluanți la nivel mondial este industria modei. Schimbarea vine din individ, nu din tendințe sociale. Milea transformă materiale reziduale ce conțin nitriți și aditivi toxici (pe care industria alimentara îi foloseste legal) în   articole vestimentare. Proiectează artefacte tematice, bazate pe Upcycling (refolosire creativă). Fiecare costum are o poveste și o cercetare detaliată în spatele esteticii sale vizuale. www.sarlatan.ro

Vernisajul a avut loc în data de 3 octombrie în cadrul NAG (Noaptea Albă a Muzeelor). În acest context au fost prezentate sub forma unor instalații video și fragmente din spectacolul Teatrelli URBAN GIF SHOW, pentru care Cirstina Milea semmnează scenografia.

Tot în acest an, artista a obținut premiul UNITER pentru cea mai bună scenografie, pentru spectacolul „Legături primejdioase”, în regia lui Cristi Juncu, o producție a Teatrului Mic.

Matei Ioachimescu & PERCUSSIONescu – ANULAT

Turneul Național ”Legends”: Classic Rock Meets Contemporary Classics

În perioada 26 martie – 9 aprilie 2020, flautistul Matei Ioachimescu și PERCUSSIONescu (Irina Rădulescu – marimbă, Răzvan Florescu – vibrafon) vor porni în turneul național “Legends”, proiect în cadrul căruia vor susține concerte în 12 orașe din România. Singurul concert de la București este programat la TEATRELLI, în data de 9 aprilie, de la ora 19.00.

“Legends” aduce publicului din România o nouă perspectivă asupra clasicilor muzicii rock, ”trecuți” prin filtrul unor interpreți de muzică clasică, la trei instrumente cu o sonoritate specială.

Led Zeppelin, Metallica, Iron Maiden, Aerosmith, Nirvana, Depeche Mode, King Crimson, Deep Purple sunt doar câteva dintre marile ”legende” prezentate într-un program electrizant de cea mai înaltă ținută. Cu un concept în care Classic Rock Meets Contemporary Classics, “Legends” este un proiect inovator, atractiv și emoționant deopotrivă, fiind dezvoltat alături de compozitori contemporani români și străini, pentru o formulă camerală unică în România – flaut, marimbă și vibrafon.

Compozitorii care se vor alătura proiectului “Legends” sunt: Jorge Rojas (compozitor venezuelean, colaborator al celebrei orchestre Simon Bolivar), Margareta Ferek-Petric (compozitoare austriaco-croată, director al Music Biennale Zagreb, câștigătoare a Premiului Orașului Viena și a altor numeroase premii) Sabina Ulubeanu (compozitoare prolifică, director al InnerSound New Arts Festival, recent prezentă cu lucrarea simfonică #justacomposer  în cadrul Festivalului George Enescu 2019), Jacob Elkin (compozitor din New York, prezent în mari festivaluri internaționale de muzică contemporană), Mihai Măniceanu (compozitor și pianist multipremiat, profesor asistent la Universitatea de Muzică din București), Gabriel Mălăncioiu (profesor de compoziție la Universitatea de Vest din Timișoara, cu lucrări interpretate de către ansambluri prestigioase în întreaga lume) și  Andrei Petrache (Premiul de Creativitate acordat de către UNATC și ARCUB în 2018, compozitor și interpret de muzică contemporană, dar și de cross-over sau world music).

Matei Ioachimescu – flaut

Celebrul compozitor finlandez Kalevi Aho afirma despre Matei Ioachimescu: „Face parte dintre cei mai mari flautiști pe care i-am ascultat.” Matei Ioachimescu este recunoscut pentru interpretările repertoriului baroc, modern, dar și pentru recitaluri cross-over, susținând o activitate concertistică impresionantă. Este absolvent al Universității de Muzică din Viena, oraș în care s-a și stabilit. De-a lungul carierei sale a obținut mai multe importante distincții și burse (precum cele de la Fundația Thyll-Dürr sau Yehudi Menuhin Foundation), a colaborat cu unii dintre cei mai interesanți muzicieni internaționali și a concertat pe renumite scene din Europa și Japonia, precum: Konzerthaus Wien, Ateneul Român, Conservatorio Santa Cecilia, Budapest Music Center sau Suntory Hall. Albumul de debut, intitulat “Lumiere” și realizat în colaborare cu pianista Cătălina Butcaru, este considerat de către criticii de specialitate un produs de referință pentru aceste două instrumente. Ca solist prezintă atât concerte clasice, cât și prime audiții ale unor compozitori contemporani, alături de orchestre filarmonice din țară și din străinătate. Pentru activitatea sa intensă și calitatea înaltă a proiectelor susținute, i-a fost încredințat titlul de “Ambasador al Integrării” în anul 2013 de către Ministerul de Externe al Austriei. Este invitat ca membru al juriului în competiții internaționale și susține workshop-uri în Austria, Japonia, Ungaria, România și Croația.

www.mateiioachimescu.com

PERCUSSIONescu (Irina Rădulescu – marimbă, Răzvan Florescu – vibrafon)

Versatilitatea, sensibilitatea, virtuozitatea și interesul permanent pentru inovație sunt elementele care definesc PERCUSSIONescu, singura formație camerală de percuție din România înființată în anul 2016 de către tinerii muzicieni Irina Rădulescu și Răzvan Florescu. Inițiativa celor doi are ca fundament pasiunea comună pentru muzica de cameră și totodată pentru muzica nouă, precum și afinitatea pentru instrumentele melodice, respectiv vibrafonul și marimba, două dintre cele mai sofisticate și spectaculoase instrumente de percuție. Muzica lor se află la granița a trei stiluri distincte: clasic, jazz și clasic-contemporan.

www.connectarts.ro/proiecte/duo-irina-radulescu-razvan-florescu/

Vioara lui Enescu 2020 – ANULAT

Gabriel Croitoru – vioara

Horia Mihail – pian

Turneul Vioara lui George Enescu revine în 2020 cu un prim recital al anului, exclusiv Beethoven, programat pe 20 martie, ora 19, la Teatrelli.

Gabriel Croitoru, violonistul care are privilegiul de a cânta pe vioara Guarneri del Gesu – supranumită „Catedrala” – pe care a cântat George Enescu (instrument pus la dispoziție și aflându-se în patrimoniul Muzeului Naţional „George Enescu”) şi pianistul Horia Mihail vor cânta în 2020 în România şi în întreaga lume, programul recitalurilor având în centru celebrele sonate pentru vioară şi pian de Ludwig van Beethoven, a căror integrală o vor finaliza în toamnă la Sala Radio, sub semnul aniversării Beethoven 250.

Inclasificabil în interiorul propriei sale creaţii, Beethoven este în aceaşi situaţie dacă ne raportăm la categoriile istorice. Clasic sau romantic? Beethoven pare să depăşească fără greutate aceste alternative în care încercăm să-l închidem. La hotarele a două universuri spirituale, creaţia lui se sustrage, prin natura ei, istoriei: singulară, permanent aflată în prezent, această creaţie este modernă, defineşte, clarifică, concretizează noţiunea însăşi de modernitate – noţiune pe care, la rândul său, omul modern o explică, o recreează, o modelează în limbajul lui propriu. În dialogul pe care fiecare generaţie, fiecare individ îl are cu opera beethoveniană, aceasta se arată mai actuală şi mai inovatoare ca niciodată.

A trecut peste un secol de când George Enescu străbătea ţara în timpul Primului Război Mondial alături de vioara sa, pentru a-şi duce muzica către cei bolnavi, răniți în război, oameni aflați în necazuri și nevoi.

Același instrument – grație altruismului lui Gabriel Croitoru, violonistul care a câștigat prin concurs dreptul de a cânta la „Catedrala”, cum este denumită celebra vioară construită de marele Guarneri del Gesu – participă la aceeași nobilă misiune: aceea de a duce muzica în întreaga țară, acolo unde este mai mare nevoie de ea.

Dacă la primele ediţii sondam teritoriul virgin al căminelor culturale din sate aflate în cele mai îndepărtate colţuri ale României, unde sunetul muzicii clasice nu ajunsese niciodată, au fost mai apoi turnee în care vioara lui Enescu a mers în căutarea pianelor călătoare lăsate în diferite oraşe ale ţării de Horia Mihail şi, evident, la Sala Radio, dar și în săli de concerte din Beijing, Londra, Spania sau Portugalia. Iar în 2020 proiectul se pregăteşte să ajungă la Tokyo.

PROGRAM MUZICAL

Beethoven 250

Ludwig van Beethoven: Sonata pentru vioară şi pian nr. 1, op. 12 în Re major

Ludwig van Beethoven: Sonata pentru vioară şi pian nr. 5 op. 24 în Fa major – „Primăvara”

+++ PAUZA+++

Ludwig van Beethoven: Sonata pentru vioară şi pian nr. 9 op. 47 în La major  – „Kreutzer”